Urząd Zamówień Publicznych Zamieszczanie ogłoszeń on-line w BZP: http://www.portal.uzp.gov.pl Nr ogłoszenia 192186-2015 data zamieszczenia 29.07.2015 |
|||||||||||
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU |
|
||||||||||
|
Zamieszczanie obowiązkowe |
||||||||||
Zamieszczanie nieobowiązkowe |
|||||||||||
|
|||||||||||
OGŁOSZENIE DOTYCZY |
|||||||||||
Zamówienia publicznego |
|
Ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
|
||||||||
Zawarcia umowy ramowej |
|
|
|||||||||
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY |
|||||||||||
I.1) NAZWA I ADRES |
|||||||||||
Nazwa: |
|||||||||||
Gmina Golina |
|||||||||||
Adres pocztowy: |
Nowa 1 |
||||||||||
Miejscowość: |
Kod pocztowy: |
Województwo: |
|||||||||
Golina |
62-590 |
Wielkopolskie |
|||||||||
Tel.: |
Faks: |
||||||||||
63 241 80 95 |
63 241 80 95 |
||||||||||
Adres strony internetowej zamawiającego (jeżeli posiada): |
www.golina.pl |
||||||||||
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów (jeżeli |
|||||||||||
dotyczy): |
|
||||||||||
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO |
|||||||||||
Administracja rządowa centralna |
Uczelnia publiczna |
||||||||||
Administracja rządowa terenowa |
Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego |
||||||||||
Administracja samorządowa |
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej |
||||||||||
Podmiot prawa publicznego |
|||||||||||
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał |
|||||||||||
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA |
|||||||||||
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA |
|||||||||||
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: |
|||||||||||
Budowa hali widowiskowo-sportowej o kubaturze – 20269,51 m3 i powierzchni użytkowej -2351,05 m2 w Golinie – ETAP I.
|
|||||||||||
II.1.2) Rodzaj zamówienia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roboty budowlane |
Dostawy |
Usługi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.1.3) przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Przedmiotem zamówienia jest: Budowa hali widowiskowo-sportowej o kubaturze -20 269,51 m3 i powierzchni użytkowej -2 351,05 m2 w miejscowości Golina – ETAP I. 2. Lokalizacja: Miejscowość: Golina, Gmina Golina, powiat koniński, województwo Wielkopolskie. 3. Zakres prac obejmuje roboty budowlano montażowe polegające na; 1.Budowa hali widowiskowo-sportowej o kubaturze -20 269,51 m3 i powierzchni użytkowej – 2 351,05 m2 w miejscowości Golina - ETAP I, zgodnie z dokumentacją projektową: a. Kompleksowa obsługa geodezyjna zadania. b. Rozbiórka budynku mieszkalnego znajdującego się w obrębie hali c. Roboty ziemne. d. Roboty budowlano-konstrukcyjne. e. Wykonanie instalacji elektrycznych, monitoringu, RTV, alarmowej i dzwonkowej, okablowania strukturalnego, oświetlenia, instalacji odgromowych i wyrównawczych. f. Wykonanie instalacji wod. – kan. g. Wykonanie instalacji c. o. wraz z kotłownią gazową h. Wykonanie instalacji gazowej. i. Wykonanie instalacji ciepła technologicznego. j. Wykonanie instalacji wentylacji. k. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z wykonaniem przyłącza. l. Budowa sieci kanalizacji deszczowej wraz z wykonaniem przyłącza. m. Budowa sieci wodociągowej wraz z wykonaniem przyłącza. n. Łącznik pomiędzy halą a szkołą o. Roboty zewnętrzne –drogi dojazdowe, chodniki, parkingi , ogrodzenia i zieleń p. wyposażenie 2. Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej – 5 kpl. 3. Zapewnienie nadzoru i pozytywnego odbioru urządzeń przez Urząd Dozoru Technicznego i poniesienie kosztów z tego tytułu. 4. Zabezpieczenie placu budowy pełnym i trwałym ogrodzeniem, uniemożliwiającym wstęp osób nieuprawnionych na teren budowy oraz oświetlenie i oznakowanie zgodnie z wytycznymi BHP i obowiązującymi przepisami. 5. Zapewnienie dojazdu sprzętu budowlanego na plac budowy, oznakowanego i zabezpieczonego, niekolidującego z publicznym ruchem pieszym i kołowym, oraz funkcjonowaniem obiektów łącznie z wykonaniem utwardzonego dojazdu do placu budowy od ulicy Konopnickiej. 6. Zakup, dostawa i montaż wszystkich urządzeń, armatury, instalacji i osprzętu objętych dokumentacją projektową i kosztorysem. 7. Wykonanie pomiarów, prób i sprawdzeń wszystkich wykonanych instalacji i urządzeń wraz z dostarczeniem protokołów potwierdzonych przez inspektorów nadzoru inwestorskiego. 8. Zapewnienie nadzoru nad inwestycją odpowiednich służb i organów i poniesienie z tego tytułu opłat (PSG, ENERGA SA, Operatorzy telefonii, itp.). 9. Demontaż i odtworzenie ciągów komunikacji pieszej i kołowej oraz przywrócenie do stanu pierwotnego, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. 10. Oznakowanie ewakuacyjne i p-poż. zgodnie z obowiązującymi przepisami całego obiektu oraz terenu objętego zakresem. 11. Opracowanie instrukcji użytkowania obiektu. 12. Opracowanie instrukcji ewakuacji. 13. Uzyskanie niezbędnych uzgodnień oraz opinii dotyczących wykonania włączeń i podłączeń infrastruktury technicznej wraz z odbiorami. 14. Opracowanie projektu organizacji placu budowy. 15. Szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy. 16. Uporządkowanie terenu objętego inwestycją oraz terenów sąsiadujących po zakończonych pracach i doprowadzenie do stanu pierwotnego. 17. Konsultowanie i wyjaśnianie wszystkich ewentualnych problemów oraz wątpliwości z osobami pełniącymi funkcję inspektora nadzoru autorskiego oraz inwestorskiego, jak również Zamawiającym 18. Uzyskanie od wszystkich właścicieli i użytkowników nieruchomości oświadczenia o doprowadzeniu terenu /działki/do należytego stanu. 19. Pozostałe prace zgodnie z dokumentacją projektową i dokumentacją przetargową stanowiącą załącznik do niniejszej umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa będąca załącznikiem do SIWZ.
Ponadto zakres prac obejmuje: 1) sporządzenie operatu kolaudacyjnego – 3 egzemplarze, na który składa się: a) Dokumentacja powykonawcza: b) Obsługa geodezyjna zadania wraz z inwentaryzacją powykonawczą – mapy kpl. 5,- c) Atesty na materiały i prefabrykaty, 2) Protokóły odbioru robót. 3) wymagane dokumenty dotyczące przeprowadzonych przez Wykonawcę badań i sprawdzeń,
Zakres do wykonania: 1) w 2015 roku do kwoty 250.000,00 zł - zgodnie z harmonogramem robót, 2) w 2016 roku i do 31 lipca 2017 roku pozostała kwota - zgodnie z harmonogramem robót,
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(dotyczy przetargu nieograniczonego i przetargu ograniczonego) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 i 7 ustawy – Prawo zamówień publicznych w zakresie budowy hali widowiskowo-sportowej o wartości do 50% realizowanego zamówienia podstawowego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.1.6) WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Słownik główny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Główny przedmiot |
|
4 |
5 |
|
2 |
1 |
|
2 |
2 |
|
2 |
0 |
|
4 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodatkowe przedmioty |
|
4 |
5 |
. |
3 |
3 |
. |
1 |
2 |
. |
1 |
0 |
- |
1 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4 |
5 |
. |
3 |
3 |
. |
1 |
1 |
. |
1 |
0 |
- |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej (jeżeli dotyczy): |
tak liczba części: 1) |
nie |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej (jeżeli dotyczy): |
tak |
nie |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA2) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Okres w miesiącach: |
|
|
lub dniach: |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lub |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
data rozpoczęcia: |
|
|
/ |
|
|
/ |
|
|
|
|
(dd/mm/rrrr) lub zakończenia: |
3 |
1 |
/ |
0 |
7 |
/ |
2 |
0 |
1 |
7 |
(dd/mm/rrrr) |
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III.1) WADIUM |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Informacja na temat wadium (jeżeli dotyczy): |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100.000,00 (słownie: sto tysięcy złotych ) 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zmianami )). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek bankowy gminy Golina na konto wskazane przez Zamawiającego. NR 37 8530 0000 07000619 2000 0224 BS Konin O/Golina 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1 - pok. 11 a kserokopię dołączyć do oferty. 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 , lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III.2) ZALICZKI |
||
przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia |
|
|
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW3) |
||
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania |
||
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku |
||
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia wymagane warunki. Na dowód spełnienia niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić oświadczenie Z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych ( zał. nr 2 do SIWZ ). Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty, wymaganych przez Zamawiającego. |
||
III.3.2) Wiedza i doświadczenie |
||
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku |
||
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia wymagane warunki. Na dowód spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w wykazie robót budowlanych wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych dotyczących budowy obiektów użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej minimum - 1.500,00 m2
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o informacje zawarte w dokumentach dołączonych do oferty, wymaganych przez Zamawiającego.
|
||
III.3.3) Potencjał techniczny |
||
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku |
||
|
||
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia |
||
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku |
||
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia wymagane warunki. Na dowód spełnienia niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami ( zał. nr 5 i 6 do SIWZ ) Wykonawca musi wykazać, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował: 1) kierownikiem budowy z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, 2) osobą z uprawnieniami w branży wod. kan. , c.o. i gaz, 3) osobą z uprawnieniami elektrycznymi
|
||
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa |
||
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku |
||
Zamawiający dokona oceny na podstawie załączonego do oferty dokumentu. Wykonawca musi udokumentować: 1) opłacenie polisy ( dowód zapłaty ), a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość minimum 1 000000,00 złotych. 2) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; Wykonawca musi udokumentować posiadane środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o informacje zawarte w dokumentach dołączonych do oferty, wymaganych przez Zamawiającego. |
||
|
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
|
||||||
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć4): |
||||||
|
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje; |
|||||
|
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; Na dowód spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w wykazie robót budowlanych wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych dotyczących budowy obiektów użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej minimum -1500,00 m2
|
|||||
|
określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
|
|||||
|
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; |
|||||
|
określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie |
|||||
|
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; |
|||||
|
opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy; |
|||||
|
oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie; |
|||||
|
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; |
|||||
|
oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; |
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada także dokumenty dotyczące podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy. |
|||||
|
sprawozdanie finansowe w całości / w części , a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 / 2 / 1 lata/rok obrotowe/-y, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres; |
|||||
|
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; Wykonawca musi udokumentować posiadane środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN.
|
|||||
|
|
|||||
|
Inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
|
|||||
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: |
||||||
|
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; |
|||||
|
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; |
|||||
|
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; |
|||||
|
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; |
|||||
|
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; |
|||||
|
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; |
|||||
|
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; |
|||||
|
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2. |
|||||
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: |
||||||
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: |
||||||
|
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; |
|||||
|
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; |
|||||
|
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. |
|||||
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; |
||||||
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. |
||||||
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. |
||||||
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM |
||||||
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć5): |
||||||
|
próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego; |
|||||
|
zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym; |
|||||
|
zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich |
|||||
|
zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem, jeżeli zamawiający wskazują środki zarządzania środowiskiem, które wykonawca będzie stosował podczas realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi, odwołując się do systemu zarządzania środowiskiem i audytu (EMAS) lub norm zarządzania środowiskiem opartych na europejskich lub międzynarodowych normach poświadczonych przez podmioty działające zgodnie z prawem Unii Europejskiej, europejskimi lub międzynarodowymi normami dotyczącymi certyfikacji; |
|||||
|
Inne dokumenty Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarne z wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Zobowiązanie musi być załączone do oferty.
|
|||||
|
||||||
III.6) INNE DOKUMENTY
|
||||||
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) |
||||||
1. Formularz oferty z oferowaną ceną netto i brutto wraz z kosztorysem ofertowym. Uwaga: Zaleca się wykorzystanie przekazanego formularza oferty. Dopuszcza się formularz oferty przygotowany przez Wykonawcę pod warunkiem, że będzie on zgodny co do treści z formularzem określonym przez Zamawiającego. Dołączenie do oferty formularza o innej treści niż określony w SIWZ oraz niewypełnieniewszystkich pozycji formularza ofertowego skutkować może odrzuceniem oferty.2. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Wykonawca musi pisemnie wskazać w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 4. Dowód wpłacenia wadium. |
||||||
|
||||||
III.7) ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne – należy przedłożyć oświadczenie wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego – jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach. |
||||||
SEKCJA IV: PROCEDURA |
||||||
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA |
||||||
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia |
||||||
Przetarg nieograniczony |
Przetarg ograniczony |
|||||
Negocjacje z ogłoszeniem |
Dialog konkurencyjny |
|||||
Licytacja elektroniczna |
|
|||||
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny) |
||||||
|
|
|||||
Liczba wykonawców: |
|
|
|
|
||
|
|
|||||
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu |
||||||
|
||||||
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
|
||||||
IV.2.1) Kryteria oceny ofert3) |
||||||
|
||||||
Najniższa cena |
|
|||
lub |
||||
Cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia |
|
|||
Kryteria |
Znaczenie 4) |
|||
1. CENA |
97 pkt |
|||
2. Najdłuższy okres gwarancji |
3 pkt |
|||
3. |
|
|||
4. |
|
|||
|
|
|||
IV.2.2) przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna |
||||
|
adres strony, na której będzie prowadzona: |
|
||
IV.3) ZMIANA UMOWY |
||||
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy |
||||
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: 1.Terminy wykonania zadania przedłuża się: 1) niesprzyjające warunki atmosferyczne nie pozwalające na realizację robót dla których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych, 2) gdy przeszkoda spowodowana jest przez siłę wyższą, 3) napotkanie i uszkodzenie w czasie wykonywania robót na niezinwentaryzowane urządzenia podziemne, 4) konieczność wykonania robót dodatkowych związanych z napotkaniem nieprzewidzianych przeszkód, 5) napotkanie na niezewidencjonowane obiekty archeologiczne, 6) wstrzymanie robót przez Konserwatora Zabytków, 7) konieczność usunięcia błędów i braków w dokumentacji projektowej lub w dokumentacji technicznej urządzeń, 8) udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych mających wpływ na uzgodniony termin realizacji umowy, 9) wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, Przedłużenie terminu wykonania robót nastąpi o tyle dni, ile trwała przeszkoda w ich wykonaniu bez możliwości ubiegania się o odszkodowanie przez Wykonawcę. Podstawą do przesunięcia terminu jest wniosek Wykonawcy o przedłużenie terminu realizacji zadania, zatwierdzony przez Zamawiającego 2. Zmiana i wprowadzenie dodatkowych Podwykonawców: 1) których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający. 2) wprowadzenie dodatkowych Podwykonawców Wykonawca może wprowadzić Podwykonawcę na teren budowy/robót po spełnieniu warunku i uzyskania akceptacji Zamawiającego. 3. Istnieje możliwość dokonania zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia wskazanych przez Wykonawcę na osoby o kwalifikacjach nie mniejszych niż te wymagane w SIWZ. Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Zamawiającego o planowanej zmianie, nie później niż 7 dni kalendarzowych przed planowaną datą jej dokonania. 4. Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianom w przypadku: 1) rezygnacji z części prac, jeżeli rezygnacja będzie niezbędna dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, 2) gdy nieuzasadnione będzie wykonanie niektórych robót lub wykonanie tych robót okaże się zbędne w przyjętej technologii, 3) zamiany materiałów pod warunkiem, że będą one korzystne dla Zamawiającego. Wynagrodzenie zostanie umniejszone o wartość niewykonanych robót lub różnicy cenowej materiałów. Powyższa zmiana wymaga akceptacji Zamawiającego i nie wymaga to aneksu do umowy. 5. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, a ewentualne zamówienia dodatkowe zostaną udzielone zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 6. Uzasadnieniem może być jedynie: 1) prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, 2) zapewnienie jakości 3) obniżenie kosztów przy zachowaniu tych samych lub lepszych parametrów technicznych i jakościowych. 7. W umowach zawartych na okres dłuższy niż 12 miesięcy wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy może ulec zmianie w przypadku zmiany: - Stawki podatku od towarów i usług,
|
||||
Ogólny projekt umowy może ulec modyfikacji. |
||||
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE |
||||
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy): htp:bip.www.golina.pl |
||||
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Golinie 62-590 Golina, ul. Nowa 1 pokój nr 3.4 ( po uprzednim zamówieniu ) |
||||
IV.4.2)
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający
przygotowanie się (jeżeli dotyczy):
|
||||
IV.4.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
|
||||
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert (jeżeli dotyczy): |
||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
Data: |
2 |
0 |
/ |
0 |
8 |
/ |
2 |
0 |
1 |
5 |
(dd/mm/rrrr) |
Godzina: 10.00 |
||||||
|
|
|||||||||||||||||
Miejsce: Urząd Miejski w Golinie 62-590 Golina, ul. Nowa 1 pokój nr 11 (sekretariat)
|
||||||||||||||||||
IV.4.5) Termin związania ofertą |
||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
Do: |
|
|
/ |
|
|
/ |
|
|
|
|
(dd/mm/rrrr) |
|||||||
|
|
|||||||||||||||||
lub |
||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
okres w dniach: |
3 |
0 |
(od ostatecznego terminu składania ofert) |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
IV.4.6) Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna (jeżeli dotyczy): |
||||||||||||||||||
IV.4.7) Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej (jeżeli dotyczy):
|
||||||||||||||||||
IV.4.8) Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych (jeżeli dotyczy):
|
||||||||||||||||||
IV.4.9) Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień (jeżeli dotyczy):
|
||||||||||||||||||
IV.4.10) Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania (jeżeli dotyczy): |
||||||||||||||||||
Licytacja jednoetapowa |
|
czas trwania: |
||||||||||||||||
Licytacja wieloetapowa |
|
|
|
|||||||||||||||
etap nr |
czas trwania etapu |
|
||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||
wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu |
|
|
||||||||||||||||
IV.4.11) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej (jeżeli dotyczy): |
||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
Data: |
|
|
/ |
|
|
/ |
|
|
|
|
(dd/mm/rrrr) |
Godzina: |
||||||
|
|
|||||||||||||||||
Miejsce:
|
||||||||||||||||||
IV.4.12) Termin otwarcia licytacji elektronicznej (jeżeli dotyczy):
|
||||||||||||||||||
IV.4.13) Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej (jeżeli dotyczy):
|
|
IV.4.14) Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( dotyczy licytacji elektronicznej):
|
|
IV.4.15) Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego ( dotyczy licytacji elektronicznej):
|
|
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej (jeżeli dotyczy): |
|
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia |
|
tak |
nie |
Załączniki:
Załącznik nr 1 - Formularz oferty
Załącznik nr 2 - Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziłau w postepowaniu okreslonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Załącznik nr 3 - Oświadczenie wykonawcy o braku podtsaw do wykluczenia z postepowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Załącznik nr 4 - Wykaz robót
Załącznik nr 5 - Oświadczenie o posiadanych uprawnieniach
Załącznik nr 6 - Wykaz osób
Załącznik nr 7 - Informacja dotycząca przynależności do tej samej grupy kapitałowej
Załącznik nr 8 - Projekt umowy
Załącznik nr 9 - Przedmiar robót
Załącznik nr 10 - Projekt budowlany
Załącznik nr 11 - Specyfikacja Techniczna Wykownania i Odbioru Robót Budowlanych