Ogłoszenie o zamówieniu ZP271.04.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Nr ZP271.04.2014

„Przebudowa budynku Szkoły Podstawowej w Kawnicach w zakresie oddziału przedszkolnego".

Numer ogłoszenia: 136351-2014
data zamieszczenia: 25.06.2014 rok

ZP271.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1 NAZWA I ADRES: Gmina Golina, Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina,  woj. wielkopolskie, tel. 063 241 80 95, faks 063 241 80 95.

I. 2 RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1 OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1 Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Przebudowa budynku Szkoły Podstawowej w Kawnicach w zakresie oddziału przedszkolnego".

II.1.2 Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3 Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1.       Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy pomieszczeń w zakresie oddziału przedszkolnego.  Szczegółowy  opis znajduje się w projekcie, specyfikacjach technicznych i przedmiarach robót. Zakres robót należy wykonać zgodnie  z   przedmiarem robót.

 

II.1.4 Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5 Wspólny Słownik Zamówień (CPV):    : 45262700-8 Przebudowa budynków                     45400000-1 roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

 

II.1.6 Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7 Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. 

II.2 CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

Termin  realizacji zamówienia:  75 dni od podpisania umowy.
Na wykonanie roboty Wykonawca udzieli 36 miesięcy gwarancji, licząc od daty końcowego  odbioru robót. Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 10% zaoferowanej ceny całkowitej.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1 WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający  wymaga od Wykonawców wniesienia wadium wysokości 7 000,00zł .

III.2 ZALICZKI

III.3 WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU      DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Spełnia warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

III. 3.1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Spełnia warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

III.3.2 Wiedza i doświadczenie

       Spełnia warunek dotyczący wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum dwa zamówienia, których przedmiotem była przebudowa/budowa,  odpowiadająca swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

 

III.3.3 Potencjał techniczny

W zakresie dysponowania potencjałem technicznym wykonawca wykaże,
że dysponuje niezbędnym sprzętem do wykonania zadania poprzez złożenie oświadczenia.

 

III.3.4 Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) Kierownik Budowy  (osoby) -   posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  w zakresie budowlano - konstrukcyjnym, instalacyjno-sanitarnym, elektryczne, gazowe wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego,

b) pozostałe osoby - operatorzy maszyn budowlanych, pracownicy wykwalifikowani, kierowcy itp. Posiadających odpowiednie uprawnienia oraz przeszkolenie w zakresie bhp.

III.3.5 Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej tj.: posiada ważne
i opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 400 000 PLN.

III.4 INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1 W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu, należy przedłożyć:

III.4.2 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

 

 

                             

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału
w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt. III.4.2.

 

III.4.3 Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1 dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

 

 

 

 III.4.3.2 Zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

III.4.4 Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:

III.4.5 Zamawiający   żąda  wskazania  przez   Wykonawcę  w   ofercie   części   zamówienia,   którego wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy.

1.       Przed zawarciem umów z podwykonawcami Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązuje się udzielić mu wszelkich informacji dotyczących tych podwykonawców.

2.       Powierzenie wykonania części robót podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za terminowe i należyte wykonanie przedmiotu umowy, także w części powierzonej podwykonawcom. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego za działania i zaniechania podwykonawców i ich pracowników oraz osób pozostających z nimi w jakimkolwiek innym stosunku prawnym o podobnym charakterze, tak samo jak za działania i zaniechania własne.

3.       Podwykonawcy przy realizacji powierzonych im zadań zobowiązani są do stosowania wszystkich przepisów wynikających z niniejszej umowy.

4.       Umowy Wykonawcy z podwykonawcami wymagają wcześniejszego zatwierdzenia przez Zamawiającego.

 


III.6 INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt. III.4 albo w pkt. III.5

Wykonawca ponadto przekłada:

1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 SIWZ).
2) Kosztorys ofertowy sporządzony  w oparciu o przedmiar robót Zamawiającego, który stanowi załącznik - zgodny w zakresie przedmiotu robót oraz obmiarów podanych
w przedmiarze robót. Kosztorys musi zawierać dane wyjściowe do kosztorysowania (stawka roboczogodziny, zastosowane narzuty m.in. koszty pośrednie i zysk, ceny materiału i sprzętu) oraz zestawienie RMS. Jeżeli w wyniku dokonanej przez siebie analizy wynikającej
z opracowanej dokumentacji technicznej, wizji lokalnej na placu przyszłej budowy, obliczenia ilości robót uzna je za niewłaściwe, to zmiany ilości robót Wykonawca może dochodzić w ramach procedury pytań, zgodnie z art. 38 ustawy Pzp. Wycenione winny być wszystkie elementy. Wykonawca nie ma prawa bez zgody Zamawiającego dokonywania zmian w przekazanym przedmiarze robót (np. dopisywania pozycji, zmiany ilości robót itp.).

3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1 TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1 Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.

IV.2 KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1 Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2 Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

 

IV.3 ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne dla Stron postanowienia określa projekt umowy stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji. Zgodnie z tym Zamawiający na podstawie art. 144 ust 1 ustawy Pzp przewidział następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w formie aneksu: 1. Zmiana terminu realizacji zamówienia z powodu: a) przestojów i opóźnień powstałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Zamawiający przewiduje przedłużenie realizacji umowy o czas niezbędny do realizacji konsekwencji tych zdarzeń. b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót c) wprowadzenia zmian w dokumentacji i realizacji wykonawczej tych zmian w terminie uniemożliwiającym dotrzymanie pierwotnego terminu umownego wykonania robót, d) przerw w realizacji przedmiotu umowy, powstałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. e) zlecenia robót dodatkowych lub zamiennych przez Zamawiającego jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego. f) uzgodnień pomiędzy Stronami dotyczącymi skróceniu terminu. g) Wykorzystania kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia. 2. Zmiana nazwy, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych. 3. Zmiana dotycząca sposobu rozliczeń oraz płatności dotyczących poszczególnych faktur, które nastąpią w wyniku zmian terminów realizacji i będące okolicznością niezależną od działania Wykonawcy. 4. Zmiana w przypadku wystąpienia robót zamiennych i zaniechanych na zasadach określonych w umowie. 5. Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy. 6. W razie wystąpienia istotnych zmian okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pomimo zachowania należytej staranności, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania czynności umowy.

Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu odszkodowanie, jak też żądanie zapłaty kar umownych. 7. Wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 8. Zmiany zapisów umowy będących wynikiem realizacji przez Zamawiającego uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji na wykonane roboty budowlane. 9. Jeżeli z inicjatywą zmian wychodzi Wykonawca, powyższe zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji przez Zamawiającego.

 

IV.4 INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1 Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.golina.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można także uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina, pokój nr 3.4.


IV.4.4 Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:  11.07.2014 rok, godzina 10,00, miejsce: Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, pokój
nr 11 (Sekretariat).


IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16 Informacje dodatkowe w tym dotyczące finansowania projektu/ programu
ze środków  Unii Europejskiej: nie dotyczy

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


ZAŁĄCZNIKI:

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

*  Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy

*  Załącznik nr 2 - Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

*  Załącznik nr 3 - Oświadczenie z art. 24 ust 1 ustawy Pzp

*  Załącznik nr 4 - Wykaz wykonanych robót budowlanych

*  Załącznik nr 5 - Wykaz osób/Informacja na temat kwalifikacji

*  Złącznik nr 5a  - Oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez pracowników

*  Załącznik Nr 6 - Oświadczenie dot. likwidacji/upadłości

* Załącznik Nr 7 - Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej

* Załącznik Nr 8 - Projekt umowy

* Przedmiary robót

*Dokumentacja techniczna:

- instalacje elektryczne

- instalacje sanitarne

- część budowlana

+ A1-rzut parteru

+ A2- rzut parteru -aranżacja

+ A3 - elewacja wschodnia

+ A4 - zestawienie stolark

+ Inwentaryzacja - rzut parteru 

+ opis architektury

+ K1- konstrukcja

+ K2 - konstrukcja

+ K3 - konstrukcja

specyfikacja techniczno-budowlana

+ Z1 - plan sytuacyjny