GPiB.6733.5.2021 Golina, dnia 15.04.2021 r.
o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie
wydania decyzji o ustaleniu
lokalizacji inwestycji celu publicznego
Zawiadamiam, że w dniu 15.04.2021 r. na wniosek Pełnomocnika Szymona Siwińskiego, działającego w imieniu Inwestora P4 Sp. z o.o. ul. Wynalazek 1, 02-677 Warszawa, zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zmierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie bezobsługowej stacji bazowej telefonii komórkowej sieci Play nr KON3072 wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi, planowanej do zlokalizowania w Golinie przy ul. 1 Maja 52a na fragmencie działki oznaczonej numerem ewidencyjnym: 573/3, obręb Golina.
W związku z powyższym informuję, że zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 roku, poz. 256 ze zm.) strony mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania administracyjnego, w tym możliwość wniesienia uwag i wniosków w przedmiotowej procedurze w terminie do dnia 06.05.2021 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina (pokój nr 7), w godzinach
800 –1500.
Z uwagi na wprowadzone ograniczenia dotyczące obsługi w Urzędzie Miejskim w Golinie pytania i wnioski można zgłaszać drogą mailową na adres urzędu golina@golina.pl lub na skrzynkę ePUAP: /Golina/SkrytkaESP.
W razie pytań prosimy również o kontakt telefoniczny pod numer telefonu: 632418095 wew. 248 i 249.
GPiB.6733.5.2021 Golina, dnia …….2021 r.
(PROJEKT)
DECYZJA NR 5/2021
o lokalizacji inwestycji celu publicznego
Na podstawie art. 50, ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku – o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2020 roku, poz. 293 ze zm.) w związku z art. 4, ust. 2, pkt 1 tejże ustawy oraz art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 roku, poz. 256 ze zm.) i po uzgodnieniu stosownie do art. 53, ust. 4 powołanej na wstępie ustawy
u s t a l a m
na rzecz P4 Sp. z o.o. ul. Wynalazek 1, 02-677 Warszawa
lokalizację inwestycji celu publicznego
w miejscowości Golina, obręb geodezyjny Golina, na części działki o numerze ewidencyjnym 573/3
jako zamierzenie polegające na
budowie bezobsługowej stacji bazowej telefonii komórkowej wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi.
I Ustalenia dotyczące rodzaju zabudowy.
Obiekt infrastruktury technicznej.
II. Warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych:
1. Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:
1) Na terenie objętym wnioskiem, zaznaczonym linią przerywaną i cyframi 1-4 na załączniku graficznym ustala się budowę stacji bazowej telefonii komórkowej obejmującej:
a) wieżę stalową o maksymalnej wysokości. do 56,0 m npt stanowiącego platformę do zawieszenia anten sektorowych i radioliniowych;
b) trzy anteny sektorowe typu AS25_3 pracujące w paśmie 900/2600 MHz, skierowane na azymut 50º, 240º i 310º; wys. zaw. 52,5 m npt, maks. pochylenie 12º (mechaniczne i elektryczne łącznie); EIRP pojedynczej anteny 1016,0 W,
c) trzy anteny sektorowe typu AS26_2 pracujące w paśmie 800/1800/2100 MHz, skierowane na azymut 50º, 240º i 310º; wys. zaw. 52,5 m npt, maks. pochylenie 12º (mechaniczne i elektryczne łącznie); EIRP pojedynczej anteny 490,0 W,
d) trzy anteny sektorowe typu AS26_2 pracujące w paśmie 800/1800/2100 MHz, skierowane na azymut 50º, 240º i 310º; wys. zaw. 52,5 m npt, maks. pochylenie 12º (mechaniczne i elektryczne łącznie), EIRP pojedynczej anteny 490,0 W,
e) niezbędna liczba anten radiolinii MW dla potrzeb transmisji,
f) zestaw modułów wyniesionych RRU dla potrzeb obsługi ww. anten sektorowych,
g) zestaw bezobsługowych szaf technicznych typu outdoor ustawionych w obrysie wieży o maks. wym. (wys./szer./gł.) 2,00 x 0,90 x 0,90;
h) estakada kablowa – pomiędzy szafami a wieżą stalowa estakada (drabina) kablowa;
2) przy zagospodarowaniu działki należy zachować następujące ustalenia:
a) maksymalna powierzchnia zabudowy obszaru realizacji inwestycji do 10%;
b) minimalna powierzchni biologicznie czynna obszaru realizacji inwestycji 50%,
c) linia zabudowy - nie dotyczy;
d) powierzchnia przekształcana w wyniku realizacji przedsięwzięcia wynosi 150 m2.
3) projekt budowlany należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. DZ.U. z 7 czerwca 2019, poz. 1065)
2. Ustalenia dotyczące ochrony środowiska , przyrody i krajobrazu :
a) działka nr ewidencyjny 573/3 w części położona jest na terenie objętym formą ochrony przyrody Dyrektywa Ptasia PLB300002 Dolina Środkowej Warty i Dyrektywa Siedliskowa PLH300009 Ostoja Nadwarciańska i obowiązują na nim przepisy Ustawy o ochronie przyrody;
b) prace ziemne oraz inne prace związane z wykorzystaniem sprzętu mechanicznego lub urządzeń technicznych, prowadzone w obrębie bryły korzeniowej drzew i krzewów na terenach zieleni lub zadrzewień powinny być wykonywane w sposób najmniej szkodzący drzewom lub krzewom;
c) na ewentualną wycinkę drzew i krzewów należy uzyskać stosowne pozwolenie;
d) w przypadku natrafienia w trakcie prowadzonych prac ziemnych na kopalne szczątki roślin lub zwierząt należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu lub Burmistrza Goliny;
e) Inwestycje realizować zgodnie z założeniami przyjętymi w Karcie Informacyjnej Przedsięwzięcia „Stacja bazowa telefonii komórkowej sieci P4 nr KON3072 zlokalizowanej w miejscowości Golina, dz. nr 573/3, obręb Golina”.
3. Ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej:
a) inwestycja realizowana jest poza obszarem historycznego cmentarza żydowskiego (1 poł. XIX w.; działki nr 573/4, 573/5 – częściowo), objętego prawną ochroną konserwatorską poprzez ujęcie w gminnej ewidencji zabytków – cmentarz żydowski z XIX w. (Gminna Ewidencja Zabytków – aktualizacja 19.01.2021 r.),
b) w sytuacji odkrycia w trakcie prowadzenia robót ziemnych przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, że jest on zabytkiem, inwestor zobowiązany jest wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot, zabezpieczyć przy użyciu dostępnych środków ten przedmiot i miejsce jego odkrycia, a także niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, a jeśli nie jest to możliwe, właściwego burmistrza,
c) w razie znalezienia w trakcie prowadzenia robót ziemnych szczątków ludzkich związanych z funkcjonującym cmentarzem żydowskim inwestor zobowiązany jest wstrzymać wszelkie roboty i zawiadomić o tym Komisję Rabiniczną ds. Cmentarzy
d) na terenie sąsiednich działek gruntu nr 573/2, 573/4 i 573/5 znajdują się budynki byłego zakładu utylizacji odpadów z 1942 – 1944 r., obecnie magazyn – objęte ochroną konserwatorską (Gminna Ewidencja Zabytków – aktualizacja 2017 r.).
e) przedmiotowa inwestycja nie może spowodować uszczerbku dla wartości zabytkowego cmentarza żydowskiego z XIX w. oraz sąsiednich budynków.
4. Ustalenia dotyczące obsługi w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji:
a) rozwiązanie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej w uzgodnieniu z zarządcą sieci;
b) obsługa komunikacyjna inwestycji istniejącym zjazdem z drogi krajowej nr 92;
c) zaopatrzenie w energię elektryczną na warunkach ustalonych przez ENERGA OPERATOR SA Oddział w Kaliszu;
d) zaopatrzenie w wodę – nie dotyczy;
e) odprowadzenie ścieków – nie dotyczy;
f) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych powierzchniowo na teren własnej działki
g) ogrzewanie – nie dotyczy.
5. Ustalenia wymagań dotyczących ochrony interesów osób trzecich:
a) projektowana inwestycja nie może naruszać uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym pozbawiać dostępu do drogi publicznej, możliwości korzystania z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i cieplnej oraz środków łączności;
b) inwestycja nie może ograniczać nasłonecznienia i powodować pozbawienia dostępu światła dziennego do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi z uwzględnianiem wymagań określonych w warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie oraz w przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy;
c) obwieszczenie Burmistrza Goliny o wszczęciu postępowania z dnia 15.04.2021 r. Nr GPiB.6733.5.2021 poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Golinie przy ul. Nowej 1 oraz w sposób zwyczajowo przyjęty tj. na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Gminy Golina w zakładce Obwieszczenia, ogłoszenia różne;
d) zawiadomienie o wszczęciu postępowania stron pismem z dnia 15.04.2021 r. Nr GPiB.6733.5.2021;
e) zawiadomienie stron o zakończeniu postępowania pismem z dnia 2021 r. Nr GPiB.6733.5.2021;
f) obwieszczenie o zakończeniu postępowania z dnia .2021 r. nr GPiB.6733.5.2021 poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Golinie przy ul. Nowej 1 oraz w sposób zwyczajowo przyjęty tj. na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Gminy Golina w zakładce Obwieszczenia, ogłoszenia różne;
g) eksploatacja instalacji nie powinna powodować przekroczenia standardów jakości środowiska poza terenem, do którego prowadzący instalację ma tytuł prawny;
h) po zakończeniu inwestycji teren uporządkować;
i) przedmiotową inwestycję realizować zgodnie z wytycznymi przedstawionymi w piśmie Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych RP nr SSRL SZ-WL.5103.1.2019 z dnia 03.07.2019 r.;
III. Linie rozgraniczające teren inwestycji:
Linie rozgraniczające teren inwestycji zostały oznaczone na mapie w skali 1:1000 stanowiących załącznik graficzny do niniejszej decyzji.
IV. Stosownie do art. 53 ust. 4 pkt. 2, 6, 8, 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 roku, poz. 293 ze zm.) projekt niniejszej decyzji został uzgodniony z:
- Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatura w Koninie, ul. 1 Maja 7, 62-510 Konin, Postanowieniem nr z dnia
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu, ul. H. Dąbrowskiego 79, 60-529 Poznań, Postanowieniem nr z dnia
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Poznaniu, ul. Siemiradzkiego 5a, 60-763 Poznań, Postanowieniem nr z dnia
- Starostwo Powiatowe w Koninie, Wydział Nieruchomości i Ochrony Gruntów, Al. 1 Maja 9 62-510 Konin, Postanowieniem nr z dnia
V. Ważność decyzji:
Stosownie do treści art. 65 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku – o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym(t.j. Dz.U. z 2020 roku, poz. 293 ze zm.) niniejsza decyzja utraci ważność, jeżeli:
a) inny wnioskodawca uzyska pozwolenia na budowę,
b) dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji.
Informacja:
Niniejsza decyzja:
- nie uprawnia do dokonania wycinki drzew,
- nie zastępuje decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację planowanej inwestycji,
- nie zastępuje zezwolenia na wyłączenie gruntu z produkcji rolnej lub leśnej, pozwolenia na budowę, lecz może stanowić podstawę do ubiegania się o nie,
- nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.
Wytyczenie w terenie obiektów budowlanych może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na budowę.
Zgodnie z §.2, ust. 2. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie sposobu zgłaszania oraz oznakowania przeszkód lotniczych z dnia 25 czerwca 2003 (Dz.U. Nr 130, poz. 1193 z późn. zm.) zgłoszeniu do właściwego organu nadzoru nad lotnictwem wojskowym, z zastrzeżeniem ust. 1 w/w rozporządzenia, podlegają wszystkie stałe lub tymczasowe obiekty budowlane o wysokości 50 m i więcej.
UZASADNIENIE
W dniu 02.04.2021 r. (data wpływu 07.04.2021 r.) Pełnomocnik Szymon Siwiński, działający w imieniu Inwestora P4 Sp. z o.o. ul. Wynalazek 1, 02-677 Warszawa, wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie bezobsługowej stacji bazowej telefonii komórkowej sieci Play nr KON3072 wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi, planowanej do zlokalizowania w Golinie przy ul. 1 Maja 52a na fragmencie działki oznaczonej numerem ewidencyjnym: 573/3, obręb Golina.
Inwestycja ta, jest inwestycją celu publicznego i stanowi realizację celów , o których mowa w art. 6 ust. 1) ustawy z 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1990 ze zm.).
O wszczęciu postępowania w niniejszej sprawie inwestor oraz właściciele nieruchomości zostali skutecznie powiadomieni pismem z dnia 15.04.2021 r. Stosownie do art. 53 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym o wszczęciu postępowania strony zawiadomiono także w drodze obwieszczenia nr GPiB.6733.5.2021 z dnia 15.04.2021 r., poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Golinie przy ul. Nowej 1 oraz w sposób zwyczajowo przyjęty tj. na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Gminy Golina w zakładce Obwieszczenia, ogłoszenia różne.
Wnioskowana inwestycja, nie jest wymieniona w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. z 2019 roku, poz. 1839 ze zm.).
Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 7) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko stanowi, że: ,,Do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko zalicza się (...) instalacje radiokomunikacyjne, radionawigacyjne i radiolokacyjne, z wyłączeniem radiolinii, emitujące pola elektromagnetyczne o częstotliwościach od 0,03 MHz do 300 000 MHz, w których równoważna moc promieniowana izotropowo wyznaczona dla pojedynczej anteny wynosi:
a) nie mniej niż 2000 W, a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 100 m od środka elektrycznego, w osi głównej wiązki promieniowania tej anteny,
b) nie mniej niż 5000 W, a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 150 m od środka elektrycznego, w osi głównej wiązki promieniowania tej anteny,
c) nie mniej niż 10000 W, a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 200 m od środka elektrycznego, w osi głównej wiązki promieniowania tej anteny,
d) nie mniej niż 20.000 W
- przy czym równoważną moc promieniowaną izotropowo wyznacza się dla pojedynczej anteny także w przypadku, gdy na terenie tego samego zakładu lub obiektu jest realizowana lub została zrealizowana inna instalacja radiokomunikacyjna, radionawigacyjna lub radiolokacyjna.
Przepis § 3 ust. 1 pkt 8) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko stanowi, że: "Do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zalicza się (..) instalacje radiokomunikacyjne, radionawigacyjne i radiolokacyjne, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 7, z wyłączeniem radiolinii, emitujące pola elektromagnetyczne o częstotliwościach od 0,03 MHz do 300 000 MHz, w których równoważna moc promieniowana izotropowo wyznaczona dla pojedynczej anteny wynosi nie mniej niż:
a) 15 W, a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 5 m od środka elektrycznego, w osi głównej wiązki promieniowania tej anteny,
b) 100 W, a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 20 m od środka elektrycznego, w osi głównej wiązki promieniowania tej anteny,
c) 500 W, a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 40 m od środka elektrycznego, w osi głównej wiązki promieniowania tej anteny,
d) 1000 W; a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 70 m od środka elektrycznego, wasi głównej wiązki promieniowania tej anteny,
e) 2000 W; a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 150 m i nie mniejszej niż 100 m od środka elektrycznego, w osi głównej wiązki promieniowania tej anteny,
f) 5000 W, a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 200 m i nie mniejszej niż 150 m od środka elektrycznego, w osi głównej wiązki promieniowania tej anteny,
g) 10000 W, a miejsca dostępne dla ludności znajdują się w odległości nie większej niż 300 m i nie mniejszej niż 200 m od środka elektrycznego, w osi głównej wiązki promieniowania tej anteny.
- przy czym równoważną moc promieniowaną izotropowo wyznacza się dla pojedynczej anteny także w przypadku, gdy na terenie tego samego zakładu lub obiektu jest realizowana lub została zrealizowana inna instalacja radiokomunikacyjna, radionawigacyjna lub radiolokacyjna”.
W § 2 i § 3 powołanego rozporządzenia wymieniono w sposób wyczerpujący przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko. Z analizy § 2 ust. 1 pkt 7 tego rozporządzenia (przedsięwzięcia mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko) i § 3 ust. 1 pkt 8 rozporządzenia (przedsięwzięcia mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko) wynika, że aby uznać jakiekolwiek przedsięwzięcie stanowiące instalacje radiokomunikacyjne, radionawigacyjne i radiolokacyjne, z wyłączeniem radiolinii, emitujące pola elektromagnetyczne o częstotliwościach od 0.03 MHz do 300,000 MHz, za przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko albo za przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. należy bezsprzecznie stwierdzić. Ze w osi głównej wiązki promieniowania danej anteny, która to odległość ma być liczona od środka elektrycznego anteny, występują miejsca dostępne dla ludności.
W przywołanych wyżej przepisach § 2 i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko wymieniono w sposób wyczerpujący przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko. Przepisy te jako wartość służącą kwalifikacji wskazują jedynie równoważną moc promieniowaną izotropowo dla konkretnej anteny, nie odnosząc się do kształtowanego w jej otoczeniu natężenia pola elektromagnetycznego. Odległość miejsc dostępnych dla ludności od środka elektrycznego anteny, czyli od miejsca będącego środkiem układu współrzędnych, względem którego wyznaczono charakterystykę promieniowania anteny, to odcinek prostej, którą wyznacza się w osi głównej wiązki promieniowania anteny. Przy wyznaczaniu przedmiotowej odległości należy uwzględnić zarówno kierunek (azymut) głównej wiązki promieniowania anteny, jak i jej pochylenie (tilt), Tym samym kluczową kwestią przy kwalifikacji instalacji radiokomunikacyjnych, radionawigacyjnych i radiolokacyjnych jest zidentyfikowanie, czy w odległościach wskazanych przepisami rozporządzenia w linii prowadzonej w wiązce promieniowania występują miejsca dostępne dla ludzi.
Ponadto zgodnie z powołanymi powyżej przepisami rozporządzenia równoważna moc promieniowaną izotropowo wyznacza się dla pojedynczej anteny nawet w sytuacji, gdy na terenie tego samego zakładu lub obiektu znajduje się inna realizowana lub zrealizowana instalacja radiokomunikacyjna, radionawigacyjna i radiolokacyjna. Tym samym każda antenę traktuje się jako indywidualną instalacje i ż tego powodu nie dokonuje się sumowania mocy anten (superpozycji pól) zarówno z innymi antenami przedmiotowej stacji bazowej. jak i stanowiących element innych instalacji radiokomunikacyjnych. Przepis ten należy traktować jako lex specialis w stosunku do § 3 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia - inaczej nie miałby on w zakresie „przy czym równoważną moc promieniowaną izotropowo wyznacza się dla pojedynczej anteny także w przypadku, gdy na terenie tego samego zakładu lub obiektu znajduje się realizowana lub zrealizowana inna instalacja radiokomunikacyjna, radionawigacyjna ·lub radiolokacyjna" żadnej zawartości normatywnej. Jeżeli ustawodawca dopuszczałby możliwość sumowania parametrów charakteryzujących przedsięwzięcie z parametrami realizowanego lub zrealizowanego przedsięwzięcia tego samego rodzaju, to nie zawierałby jednoznacznego zapisu „przy czym równoważną moc promieniowaną izotropowo wyznacza się dla pojedynczej anteny także w przypadku, gdy na terenie tego samego zakładu lub obiektu znajduje się realizowana lub zrealizowana inna stacja radiokomunikacyjna, radionawigacyjna lub radiolokacyjna”.
Z załączonej do akt sprawy analizy kwalifikacyjnej wynika, że dla przedstawionej przez Wnioskodawcę konfiguracji anten planowana instalacja nie zalicza się do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, a zatem nie ma obowiązku uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia. Analiza ta stwierdza jednoznacznie, że miejsca dostępne dla ludności nie występują w osi głównej promieniowania anten rozsiewczych.
Niezależnie od powyższego należy podkreślić, że Wnioskodawca - w trakcie całego procesu inwestycyjnego, począwszy od planowania, przez projektowanie, realizację i wreszcie eksploatację stacji bazowych telefonii komórkowej - zachowuje wszelkie wymagane prawem standardy, i czyni to na najwyższym poziomie. Realizacja wszelkich inwestycji następuje na podstawie odpowiednich decyzji administracyjnych, które zapewniają ich zgodność z prawem. Montowane w stacjach bazowych sieci PLAY urządzenia i instalacje posiadają wszelkie określone prawem certyfikaty i decyzje o ich dopuszczeniu do eksploatacji. Infrastruktura telekomunikacyjna montowana jest w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym również przepisami w zakresie emisji pola elektromagnetycznego i jego oddziaływaniem na środowisko.
Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy Golina, uchwalonym uchwałą Rady Miasta w Golinie nr V/30/94 z dnia 30.11.94 r. (Dz. U. Woj. Konińskiego Nr 32 poz.214 z dnia 15.12.1994 r.), który utracił moc w dniu 1 stycznia 2004 r. na podstawie art. 67 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wnioskowana działka nie była przeznaczone na inwestycje służące realizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zadań rządowych albo samorządowych, o których mowa w art. 39 ust. 3 pkt 3 i art. 48 w/w ustawy, wobec czego nie zachodziła konieczność dokonania uzgodnień w oparciu o art. 53. ust. 4 pkt 10 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2020 roku, poz. 293 ze zm.).
Działka nr 573/3 w obrębie Golina posiada powierzchnię 0,8271 ha i w ewidencji gruntów stanowi: inne tereny zabudowane - Bi.
Grunt pod projektowaną inwestycją nie jest gruntem rolnym i nie wymaga uzyskania zgody na przeznaczenie gruntów rolnych na cele nierolnicze.
Działka nr 573/3 posiada dostęp do drogi publicznej – droga krajowa nr 92.
Inwestycja jest realizowana na terenie objętym formą ochrony przyrody - Dyrektywa Ptasia PLB300002 Dolina Środkowej Warty, Dyrektywa Siedliskowa PLH300009 Ostoja Nadwarciańska.
Planowana inwestycja zlokalizowana będzie w obrębie terenów zmienionych antropogenicznie (zabudowa usługowa, przemysłowa, magazynowa, myjnia samochodowa i użytki rolne).
Po rozważeniu, biorąc pod uwagę dotychczasowy stan zagospodarowania działki oraz rodzaj wnioskowanego zamierzenia inwestycyjnego, na podstawie art. 96, ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.), stwierdza się, że brak jest przesłanek, by w/w przedsięwzięcie mogło potencjalnie oddziaływać na obszar Natura 2000 i w związku z powyższym nie wymaga przeprowadzenia procedury oddziaływania na obszar Natura 2000.
Działka nr 573/3 nie jest zlokalizowana na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią o którym mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 roku Prawo wodne (t.j. Dz.U. z 2021 roku, poz. 624).
Inwestycja nie jest realizowana w granicach głównego zbiornika wód podziemnych.
Inwestycja nie jest zlokalizowana w granicach terenu górniczego.
Inwestycja jest realizowana na terenie nie objętym ochroną konserwatorską.
Inwestycja nie jest zlokalizowana na obszarze udokumentowanych złóż kopalin.
Inwestycja nie jest położona na terenie zagrożonym osuwaniem się mas ziemnych.
Inwestycja nie jest zlokalizowana w obszarze szczególnego zagrożenia powodzią.
Inwestycja realizowana jest poza obszarem historycznego cmentarza żydowskiego (1 poł. XIX w.; działki nr 573/4, 573/5 – częściowo), objętego prawną ochroną konserwatorską poprzez ujęcie w gminnej ewidencji zabytków – cmentarz żydowski z XIX w. (Gminna Ewidencja Zabytków – aktualizacja 19.01.2021 r.). W sąsiedztwie przedmiotowej inwestycji, na terenie działek gruntu nr 573/2, 573/4 i 573/5 znajdują się budynki byłego zakładu utylizacji odpadów z 1942 – 1944 r., obecnie magazyn – objęte ochroną konserwatorską (Gminna Ewidencja Zabytków – aktualizacja 2017 r.).
Decyzja została uzgodniona przez:
- Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Kole, ul. Prusa 3, 62-600 Koło, Postanowieniem nr z dnia
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu, ul. H. Dąbrowskiego 79, 60-529 Poznań, Postanowieniem nr z dnia
- Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Poznaniu, ul. Siemiradzkiego 5a, 60-763 Poznań, Postanowieniem nr z dnia
- Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatura w Koninie, ul. 1 Maja 7,
62-510 Konin, Postanowieniem nr z dnia
- Starostwo Powiatowe w Koninie, Wydział Nieruchomości i Ochrony Gruntów, Al. 1 Maja 9 62-510 Konin, Postanowieniem nr z dnia
W związku z powyższym, należało orzec jak w sentencji.
Przygotował:
osoba uprawniona, o której mowa w art. 5 ust. 4 ustawy: mgr inż. Błażej Wojdak
POUCZENIE
Załączniki:
Mapa zasadnicza w skali 1:1000 z zaznaczonym terenem inwestycji.
Otrzymują: