- Jeden dodatek dla wszystkich gospodarstw zamieszkujących pod tym samym adresem,
- Wydłużenie terminu rozpatrywania wniosku z 30 do 60 dni
- Uwzględniane będą deklaracje składane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do 11 sierpnia br.
- Możliwość badania stanu faktycznego przez porównanie np. z wcześniej złożoną deklaracją śmieciową, wnioskiem o 500 plus czy danych z rejestru PESEL.
Dodatek węglowy
Gospodarstwa domowe mogą wnioskować o wypłatę 3000 zł dodatku na zakup węgla!
Dodatek przysługiwał będzie gospodarstwom domowym, dla których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.
Zadanie dotyczące wypłaty dodatku węglowego jest realizowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Golinie.
- osobiście lub za pomocą poczty,
- elektronicznie – przez ePUAP (wniosek powinien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnionym przez profil zaufany),
Wniosek o dodatek węglowy składa się w terminie do 30 listopada.
Weryfikacja wniosku o wypłatę dodatku dokonywana będzie w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Jest to warunek konieczny, aby ubiegać się o dodatek.