OGŁOSZENIE O
ZAMÓWIENIU
Nr ZP271.06.2014
„Budowa szlaku turystycznego Śladami Historii i Wspomnień w miejscowości Węglew - Kolonia -etap III".
Numer ogłoszenia: - 204645 - 2014
data zamieszczenia: 26.09.2014 rok
ZP271.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1 NAZWA I ADRES: Gmina Golina, Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina, woj. wielkopolskie, tel. 063 241 80 95, faks 063 241 80 95.
I. 2 RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1 OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1 Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Budowa szlaku turystycznego Śladami Historii i Wspomnień w miejscowości Węglew - Kolonia - etap III".
II.1.2 Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3 Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ciągu pieszo - rowerowego z kostki brukowej betonowej bezfazowej w pasie drogowym drogi powiatowej nr 3234P w miejscowości Węglew - Kolonia, obręb Węglew o długości 0,500km, szerokości 2,5m. Szczegółowy opis znajduje się w projekcie i przedmiarze robót. Zakres robót należy wykonać zgodnie z przedmiarem robót.
II.1.4 Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5 Wspólny Słownik Zamówień (CPV): : 45233140-2 roboty drogowe
II.1.6 Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7 Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2 CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Termin realizacji zamówienia: 60 dni od podpisania umowy.
Na wykonanie roboty Wykonawca udzieli 60 miesięcy gwarancji, licząc od daty końcowego odbioru robót. Wykonawca przed podpisaniem
umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
na sumę stanowiącą 10% zaoferowanej ceny
całkowitej.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM
III.1 WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium wysokości 5 000,00zł .
III.2 ZALICZKI
III.3 WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Spełnia warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.
III. 3.1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Spełnia warunki dotyczące posiadania uprawnień do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają
obowiązek ich posiadania.
III.3.2 Wiedza i doświadczenie
Spełnia warunek dotyczący wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum dwa zamówienia, których przedmiotem była przebudowa/budowa, odpowiadająca swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
III.3.3 Potencjał techniczny
W zakresie dysponowania potencjałem technicznym
wykonawca wykaże,
że dysponuje niezbędnym sprzętem do wykonania zadania poprzez złożenie oświadczenia.
III.3.4 Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) Kierownik Budowy (osoby) - posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego,
b) pozostałe osoby - operatorzy maszyn budowlanych, pracownicy wykwalifikowani, kierowcy itp. Posiadających odpowiednie uprawnienia oraz przeszkolenie w zakresie bhp.
III.3.5 Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Spełnia
warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej tj.: posiada ważne
i opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie
mniejszą niż 200 000 PLN.
.
III.4 INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1 W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia
o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2 W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt. III.4.2.
III.4.3 Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1 dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2 Zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału W postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.4 Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
III.4.5 Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, którego wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy.
1. Przed zawarciem umów z podwykonawcami Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązuje się udzielić mu wszelkich informacji dotyczących tych podwykonawców.
2. Powierzenie wykonania części robót podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za terminowe i należyte wykonanie przedmiotu umowy, także w części powierzonej podwykonawcom. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego za działania i zaniechania podwykonawców i ich pracowników oraz osób pozostających z nimi w jakimkolwiek innym stosunku prawnym o podobnym charakterze, tak samo jak za działania i zaniechania własne.
3. Podwykonawcy przy realizacji powierzonych im zadań zobowiązani są do stosowania wszystkich przepisów wynikających z niniejszej umowy.
4. Umowy Wykonawcy z podwykonawcami wymagają wcześniejszego zatwierdzenia przez Zamawiającego.
III.6 INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt. III.4 albo w pkt. III.5
Wykonawca ponadto przekłada:
1) Formularz
ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 SIWZ).
2) Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiar robót
Zamawiającego, który stanowi załącznik - zgodny w zakresie przedmiotu robót
oraz obmiarów podanych
w przedmiarze robót. Kosztorys musi zawierać dane wyjściowe do kosztorysowania
(stawka roboczogodziny, zastosowane narzuty m.in. koszty pośrednie i zysk, ceny
materiału i sprzętu) oraz zestawienie RMS. Jeżeli w wyniku dokonanej przez
siebie analizy wynikającej
z opracowanej dokumentacji technicznej, wizji lokalnej na placu przyszłej
budowy, obliczenia ilości robót uzna je za niewłaściwe, to zmiany ilości
robót Wykonawca może dochodzić w ramach procedury pytań, zgodnie z art. 38
ustawy Pzp. Wycenione winny być wszystkie elementy. Wykonawca nie ma prawa bez zgody
Zamawiającego dokonywania zmian w przekazanym przedmiarze robót (np.
dopisywania pozycji, zmiany ilości robót itp.).
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1 TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1 Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2 KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2 Czy
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3 ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne dla Stron postanowienia określa projekt umowy stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji. Zgodnie z tym Zamawiający na podstawie art. 144 ust 1 ustawy Pzp przewidział następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w formie aneksu: 1. Zmiana terminu realizacji zamówienia z powodu: a) przestojów i opóźnień powstałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Zamawiający przewiduje przedłużenie realizacji umowy o czas niezbędny do realizacji konsekwencji tych zdarzeń. b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót c) wprowadzenia zmian w dokumentacji i realizacji wykonawczej tych zmian w terminie uniemożliwiającym dotrzymanie pierwotnego terminu umownego wykonania robót, d) przerw w realizacji przedmiotu umowy, powstałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. e) zlecenia robót dodatkowych lub zamiennych przez Zamawiającego jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego. f) uzgodnień pomiędzy Stronami dotyczącymi skróceniu terminu. g) Wykorzystania kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia. 2. Zmiana nazwy, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych. 3. Zmiana dotycząca sposobu rozliczeń oraz płatności dotyczących poszczególnych faktur, które nastąpią w wyniku zmian terminów realizacji i będące okolicznością niezależną od działania Wykonawcy. 4. Zmiana w przypadku wystąpienia robót zamiennych i zaniechanych na zasadach określonych w umowie. 5. Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy. 6. W razie wystąpienia istotnych zmian okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pomimo zachowania należytej staranności, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania czynności umowy.
Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu odszkodowanie, jak też żądanie zapłaty kar umownych. 7. Wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 8. Zmiany zapisów umowy będących wynikiem realizacji przez Zamawiającego uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji na wykonane roboty budowlane. 9. Jeżeli z inicjatywą zmian wychodzi Wykonawca, powyższe zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji przez Zamawiającego.
IV.4 INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1 Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.golina.pl
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można także uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina, pokój nr 3.4.
IV.4.4 Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 13.10.2014 rok, godzina 10,00, miejsce: Urząd Miejski w Golinie,
ul. Nowa 1, pokój
nr 11 (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.16 Informacje dodatkowe w tym
dotyczące finansowania projektu/ programu
ze środków Unii Europejskiej: dofinansowanie
z PROW 2007-2013
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIKI:
Specyfikacja Istotnych Warunków Z amówienia
* Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
* Załącznik nr 2 - Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
* Załącznik nr 3 - Oświadczenie z art. 24 ust 1 ustawy Pzp
* Załącznik nr 4 - Wykaz wykonanych robót budowlanych
* Załącznik nr 5 - Wykaz osób/Informacja na temat kwalifikacji
* Złącznik nr 5a - Oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez pracowników
* Załącznik Nr 6 - Oświadczenie dot. likwidacji/upadłości
* Załącznik Nr 7 - Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej
* Załącznik Nr 8 - Projekt umowy
* Projekt budowlany:
- plan zagospodarowania terenu
- plan sytuacyjno-wysokościowy
- przekroje konstrukcyjne nawierzchni
- szczegóły posadowienia krawężników
- schemat ciągu pieszo-rowerowego
* Szczegółowa Specyfikacja Techniczna