"Uporządkowanie gosp. wodno-ściekowej...sieć wodociągowa Kolno, Myśliborskie Hol...."OOZ Nr ZPiI340/03/2010

                             Ogłoszenie o zamówieniu

Nr    ZPiI340/03/2010

Ogłoszenie  BZP       Nr    z 19.02.2010 r.

Zamieszczanie ogłoszenia: 
obowiązkowe.
 

Ogłoszenie  dotyczy: 
zamówienia  publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA  I ADRES:     Gmina  Golina, siedziba  Urząd  Miejski w Golinie ul. Nowa 1, 62-590 Golina, woj. wielkopolskie, tel.  0-63 241 80 95,  faks  0-63 241 80 95. 

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja  samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU  ZAMÓWIENIA

Nazwa nadana  zamówieniu  przez zamawiającego:  Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy - sieć wodociągowa z przyłączami w miejscowości Kolno, Myśliborskie Holendry, Węglewskie Holendry, Bobrowo”

11.1.2)
  
Rodzaj zamówienia:  roboty budowlane.   

11.2.3).Określenie  przedmiotu oraz  wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot  zamówienia  obejmuje  następujący  zakres rzeczowy:      

Budowa  sieci wodociągowej
w msc. Kolno, Myśliborskie Holendry, Węglewskie Holendry o długość 12061,0mb z rur  PVC-U PN-10 SDR 26 dn 110, dn 90 i PE dn63
Uzbrojenie projektowanej sieci wodociągowej;
-zasuwy typu E4000 dn 100, dn 80, dn 50 wraz z obudową i skrzynką uliczną
- hydranty  p. poż. nadziemne dn 80
- przejścia pod rowami i drogami w rurach ochronnych stalowych dn 273/8mm
Przyłącza wodociągowe z rur PE PN -10 SDR 17 dn 63, dn 32, dn 40,dn50-65 szt/6147,0mb,Przejścia przyłączy pod drogami w rurach ochronnych dn 89/8 mmWykopy przewiduje się wąskoprzestrzenne z pełnym umocowaniem ścian.      
Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Bobrowo
o długości 3297 mb, oraz przyłącza wodociągowe  242 mb, przyłącza wodociągowe na posesjach 113mb.
11.1.4)   Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.- nowe przyłącza do gospodarstw nie objęte przetargiem.
11.1.5)   Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.23.13.00-8, 45.25.21.20-5, 45.23.21.00-3.
 
II. 1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2010r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
 

III 1  WADIUM
•Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie : pięćdziesiąt tysięcy złotych)

III 2 ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III 3 OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1)      
Wykonawcą w siwz określa się osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego. 
2)       O udzielenie zamówienia określonego w części 3 siwz mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 
      1)       nie podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp;
      2)       spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp;
      3)       zrealizowali w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem  robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia, o wartości robót co najmniej 500 000,00 zł. brutto  każda. 
      4)       dysponują przy realizacji zamówienia minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej, wpisaną do właściwej izby inżynierów budownictwa, posiadającą aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
      5)       są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 500 000 zł.
      6)       sytuacja finansowa – przedstawi informację banku potwierdzającą wysokość  posiadanych srodków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę co najmniej 1.000 000,00 zł wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem terminu składania     ofert. 
3.      Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.  
4.       Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykonawcy muszą się wykazać dokumentami określonymi w części 9 siwz. 
5.       W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w ust. 2 pkt. 1, 5  musi spełnić każdy z wykonawców. Warunki, o których mowa w ust. 2 pkt. 2, 3, 4 wykonawcy mogą spełnić je łącznie.  

NFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU  
1.       Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest złożyć:
      1)       oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
      2)       oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
      3)       aktualny odpis z właściwego rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp;
      4)       aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
      5)       aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
      6)       wykaz wykonanych w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych  odpowiadające swoim rodzajem  robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia, o wartości robót co najmniej 500 000,00 zł. brutto  każda.  (wg załącznika nr 6 do siwz) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; 
      7)       wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca, posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjno-inżynierskiej, wpisanych do właściwej izby inżynierów budownictwa, posiadających aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (wg załącznika nr 5 do siwz). Wykonawca złoży oświadczenie, ze w/w osoby posiadają wymagane uprawnienia budowlane. 
      8)       opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 500 000 zł. 
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w  części 9 siwz ust. 1 pkt 3, 4, 5 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
       1)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
       2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 
3.      Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. poprzedzającym, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
4.       Dokument, o którym mowa w części 9 pkt 2 ppkt 1, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w części 9 pkt 2 ppkt 2, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.   
5.       Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu.
6.       Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.
7.       Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia / dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt. 1, 3, 4, 5 i 8 składa każdy z wykonawców. Dokumenty / oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt. 2, 6 i 7 wykonawcy składają wspólnie.       

Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV. 1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV. 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
      IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
      IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY
   
1.   Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Poza przypadkami określonymi w umowie, zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach:zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
·         o charakterze niezależnym od stron,
·         którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
·         którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności,
·         której nie można przypisać drugiej stronie;           
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy
w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia;
zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron;powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony;zmiany lub innej istotnej zmiany w ilości jakiegokolwiek elementu prac objętych umową (dotyczy to kontraktów obmiarowych, przewidujących wynagrodzenie kosztorysowe). wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkującej koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji – zmianie ulegnie odpowiednio termin realizacji zamówienia;         zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych             sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy – zmianie może ulec termin realizacji Umowy oraz terminy wynikające z harmonogramu gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania Umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunkówzamówienia: www.golina.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski wGolinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina.

IV.4.4) Termin składania ofert o do udziału w postępowaniu:
19.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa , 62-590 Golina, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze
środków Unii Europejskiej: Europejski Fundusz Rolny, Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Oś 3 -Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej Działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania  środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej  które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
                                                                                                

                                                                                                Burmistrz Goliny

                                                                                                Tadeusz Nowicki

 ZAŁĄCZNIKI

UWAGA !!

 w celu otwrcia zamieszczonych załączników

 należy najpierw pobrać je ze strony na swój komputer

  1. ZAŁ NR 1 - SPROSTOWANIE ZAŁ. NR 1
  2. ZAŁ NR 7 zawiera ZAŁ. NR 8