"Udzielenie i obsługa kredytu złotowego...na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu" OOZ Nr SB3054/1/2010

 

Numer sprawy SB 3054/1/2010                                                     Golina, dnia 25.02.2010r.

 

OGŁOSZENIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 

1. Przedmiot zamówienia: „Udzielenie i obsługa kredytu złotowego długoterminowego
wysokości 2.000.000,00 na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu”.

 2. Nazwa i adres zamawiającego:

Gmina  Golina

ul. Nowa 1

 62-590 Golina

tel. fax (063) 241 80 95

strona www.golina.pl

E-mail:inwestycje_golina@wp.pl

Godziny urzędowania: 7.30 – 15.30

3. Określenie trybu zamówienia:

Przetarg nieograniczony

4. Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

    - strona internetowa : www.golina.pl

    - Urząd Miejski Golina, sekretariat, w godz. 7.30-15.30

    - drogą pocztową

5.Opis przedmiotu zamówienia:

5.1.Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie i obsługa kredytu złotowego długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu” na zasadach określonych w SIWZ.

 5.2 Kod opisujący przedmiot zamówienia (słownik CPV):

66.11.30.00-5 – Usługi udzielania kredytu

6.  Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

7.  Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

8.  Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu

9.  Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających

10. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko do wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

11. Termin wykonania zamówienia:   do 19 marca 2010r.

12. Zamawiający nie przewiduje unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.13. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny spełnienia tych warunków:

O udzielenie zamówienia określonego w części II SIWZ mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych i spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

13.1  Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:

Wykonawca musi posiadać zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na wykonanie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe, a w przypadku podmiotu mającego siedzibę poza granicami RP - zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności; lub licencję uprawniającą do wykonywania czynności bankowych;13.2  posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym  i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, gdy wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72 poz. 665 z późn.  zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.13.3  znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonaniezamówienia, posiadający środki finansowe lub zdolność kredytową wystarczające dozapewnienia realizacji przedmiotu zamówienia - warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, gdy przedstawi aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub  zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 14. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 

14.1 W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:

 

- oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wyłącznie na druku stanowiącym Załącznik A do Formularza ofertowego

- koncesję, zezwolenie lub licencję

- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

14.2 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

15. Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej

Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa na stronie 6 SIWZ  - składa dokument lub

dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,

potwierdzające odpowiednio, że:

1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

 

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. poprzedzającym, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

16. Inne dokumenty, nie wymienione w pkt. 13, 14 albo w pkt.15

1) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy, na druku stanowiącym Załącznik      Nr 1 do SIWZ.4) Harmonogram spłaty kredytu z wyliczoną ceną oferty (na druku banku)2) Dowód potwierdzenia wpłaty wadium lub jego wniesienia w innej dopuszczalnej formie.

3) Pełnomocnictwo dla osoby / osób podpisujących ofertę - jeżeli podpisy na ofercie i    

    załącznikach nie wynikają z odpisu lub wyciągu z właściwego rejestru.

17. Wadium: - wymagane wniesienie wadium o wartości 20.000,00 zł.

18. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

Najniższa cena – 100 %

19. Miejsce i termin składania ofert:

Urząd Miejski Golina, ul. Nowa 1, 62-590 Golina

Sekretariat  do dnia 8. 03. 2010 r. do godz. 10.00

20. Miejsce i termin otwarcia ofert:

      Urząd Miejski Golina, ul. Nowa 1, sali posiedzeń, I piętro dnia 8.03.2010  godz. 10.30

21. Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.

22. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:

      Teresa Golis - inspektor, tel. (063) 241 80 95 wew. 275

      Kinga Musiałkiewicz – skarbnik Goliny, tel. (063) 241 80 95 wew. 279

23. Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono na stronach Biuletynu Zamówień   

     Publicznych dnia 25.02.2010r. pod numerem 52470 – 2010.

 

                                                                                Burmistrz Goliny

                                                                                Tadeusz Nowicki

 Załączniki:Zał. Nr 1 SIWZ

 

Pytania i odpowiedzi:

 1) Czy Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na: wekslu in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczeniu o poddaniu się egzekucji bankowej - TAK,
2) Czy Zamawiający wyraża zgodę, by stawka WIBOR 3M wpisana w umowę kredytową notowana była wg zasad obowiązujących w Banku, któremu udzielone zostanie zamówienie – TAK,
3) Czy Zamawiający uzyska opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu objętego zamówieniem publicznym - TAK,
4) Czy Zamawiający jest powiązany kapitałowo lub organizacyjnie z innymi podmiotami ? Jeżeli tak, prosimy o podanie ich nazw, numerów REGON i NIP - Zamawiający nie jest powiązany kapitałowo lub organizacyjnie z innymi podmiotami.
5) Czy Zamawiający korzysta z kredytów lub pożyczek ? Jeżeli tak, prosimy o podanie aktualnego zadłużenia, wysokości miesięcznego obciążenia oraz ostatecznego terminu spłaty - Zestawienie zobowiązań z tego tytułu w podziale na kolejne lata zawiera załączona tabela. Jeśli jest niewystarczająca – prosimy o informacje, jakie dane należy uzupełnić.
6) Czy Zamawiający udzielał poręczeń lub gwarancji, ewentualnie posiada inne zobowiązania – Zamawiający udzielił poręczenia na kwotę 20.842 zł. Innych zobowiązań nie posiada.
7) Czy Zamawiający wyraża zgodę na przesunięcie terminu składania ofert na dzień 22 marca 2010r. – Zamawiający nie wyraża zgody na przesunięcie terminu składania ofert.
8) Informacje o szczegółowej celowości przeznaczenia wnioskowanego kredytu złotowego długoterminowego - kredyt, będący przedmiotem zamówienia jest przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. Oznacza to, że nie możemy wskazać konkretnego przeznaczenia, w szczególności – zadania inwestycyjnego.
9) uchwała z wykonania budżetu 2009r. będzie dostępna po jej uchwaleniu tj. nie wcześniej niż po 20 marca 2010 roku.

10) prosimy o podanie informacji uzupełniającej do prawidłowej oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej: informacje o wysokości kwoty dotacji na zadania bieżące w 2008r., 2009r.; informacji o wysokości kwoty dotacji na inwestycje w 2008r., 2009r. :

ROK 2008:Dochody ogółem 26.040.954,03 zł w tym:

Dotacje na wydatki inwestycyjne – 1.495.005,00 zł

Dotacje na wydatki bieżące – 12.592.095,00 zł, z tego subwencja oświatowa i ogólna – 11.684.012,00 zł.

 ROK 2009:Dochody ogółem 26.953.124,84 zł w tym:

Dotacje na wydatki inwestycyjne – 2.077.500,00 zł

Dotacje na wydatki bieżące – 13.395.406,00 zł, z tego subwencja oświatowa i ogólna – 12.597.160,00 zł. 

11)  czy w umowie kredytowej jest możliwość wpisania rachunku bankowego technicznego (bezkosztowego) dedykowanego Gminie do obsługi kredytu tj. odsetek i rat kapitałowych kredytu – TAK, pod warunkiem że będzie to rachunek bezkosztowy.

Załącznik