Numer sprawy SB 3054/1/2010 Golina, dnia 25.02.2010r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1. Przedmiot zamówienia: „Udzielenie i obsługa kredytu złotowego długoterminowego
w wysokości 2.000.000,00 na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu”.
2. Nazwa i adres zamawiającego:
Gmina Golina
ul. Nowa 1
62-590 Golina
tel. fax (063) 241 80 95
strona www.golina.pl
E-mail:inwestycje_golina@wp.pl
Godziny urzędowania: 7.30 – 15.30
3. Określenie trybu zamówienia:
Przetarg nieograniczony
4. Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
- strona internetowa : www.golina.pl
- Urząd Miejski Golina, sekretariat, w godz. 7.30-15.30
- drogą pocztową
5.Opis przedmiotu zamówienia:
5.1.Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie i obsługa kredytu złotowego długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu” na zasadach określonych w SIWZ.5.2 Kod opisujący przedmiot zamówienia (słownik CPV):
66.11.30.00-5 – Usługi udzielania kredytu
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
8. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu
9. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających
10. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko do wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
11. Termin wykonania zamówienia: do 19 marca 2010r.
12. Zamawiający nie przewiduje unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.13. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny spełnienia tych warunków:O udzielenie zamówienia określonego w części II SIWZ mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych i spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
13.1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Wykonawca musi posiadać zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na wykonanie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe, a w przypadku podmiotu mającego siedzibę poza granicami RP - zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności; lub licencję uprawniającą do wykonywania czynności bankowych;13.2 posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, gdy wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72 poz. 665 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.13.3 znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonaniezamówienia, posiadający środki finansowe lub zdolność kredytową wystarczające dozapewnienia realizacji przedmiotu zamówienia - warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, gdy przedstawi aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 14. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych14.1 W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:
- oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wyłącznie na druku stanowiącym Załącznik A do Formularza ofertowego
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
14.2 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
15. Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. poprzedzającym, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
16. Inne dokumenty, nie wymienione w pkt. 13, 14 albo w pkt.15
1) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy, na druku stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ.4) Harmonogram spłaty kredytu z wyliczoną ceną oferty (na druku banku)2) Dowód potwierdzenia wpłaty wadium lub jego wniesienia w innej dopuszczalnej formie.3) Pełnomocnictwo dla osoby / osób podpisujących ofertę - jeżeli podpisy na ofercie i
załącznikach nie wynikają z odpisu lub wyciągu z właściwego rejestru.17. Wadium: - wymagane wniesienie wadium o wartości 20.000,00 zł.
18. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Najniższa cena – 100 %
19. Miejsce i termin składania ofert:
Urząd Miejski Golina, ul. Nowa 1, 62-590 Golina
Sekretariat do dnia 8. 03. 2010 r. do godz. 10.00
20. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Urząd Miejski Golina, ul. Nowa 1, sali posiedzeń, I piętro dnia 8.03.2010 godz. 10.30
21. Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
22. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
Teresa Golis - inspektor, tel. (063) 241 80 95 wew. 275
Kinga Musiałkiewicz – skarbnik Goliny, tel. (063) 241 80 95 wew. 279
23. Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono na stronach Biuletynu Zamówień
Publicznych dnia 25.02.2010r. pod numerem 52470 – 2010.
Burmistrz Goliny
Tadeusz Nowicki
Załączniki:Zał. Nr 1 SIWZ
Pytania i odpowiedzi:
1) Czy Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na: wekslu in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczeniu o poddaniu się egzekucji bankowej - TAK,
2) Czy Zamawiający wyraża zgodę, by stawka WIBOR 3M wpisana w umowę kredytową notowana była wg zasad obowiązujących w Banku, któremu udzielone zostanie zamówienie – TAK,
3) Czy Zamawiający uzyska opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu objętego zamówieniem publicznym - TAK,
4) Czy Zamawiający jest powiązany kapitałowo lub organizacyjnie z innymi podmiotami ? Jeżeli tak, prosimy o podanie ich nazw, numerów REGON i NIP - Zamawiający nie jest powiązany kapitałowo lub organizacyjnie z innymi podmiotami.
5) Czy Zamawiający korzysta z kredytów lub pożyczek ? Jeżeli tak, prosimy o podanie aktualnego zadłużenia, wysokości miesięcznego obciążenia oraz ostatecznego terminu spłaty - Zestawienie zobowiązań z tego tytułu w podziale na kolejne lata zawiera załączona tabela. Jeśli jest niewystarczająca – prosimy o informacje, jakie dane należy uzupełnić.
6) Czy Zamawiający udzielał poręczeń lub gwarancji, ewentualnie posiada inne zobowiązania – Zamawiający udzielił poręczenia na kwotę 20.842 zł. Innych zobowiązań nie posiada.
7) Czy Zamawiający wyraża zgodę na przesunięcie terminu składania ofert na dzień 22 marca 2010r. – Zamawiający nie wyraża zgody na przesunięcie terminu składania ofert.
8) Informacje o szczegółowej celowości przeznaczenia wnioskowanego kredytu złotowego długoterminowego - kredyt, będący przedmiotem zamówienia jest przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. Oznacza to, że nie możemy wskazać konkretnego przeznaczenia, w szczególności – zadania inwestycyjnego.
9) uchwała z wykonania budżetu 2009r. będzie dostępna po jej uchwaleniu tj. nie wcześniej niż po 20 marca 2010 roku.
10) prosimy o podanie informacji uzupełniającej do prawidłowej oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej: informacje o wysokości kwoty dotacji na zadania bieżące w 2008r., 2009r.; informacji o wysokości kwoty dotacji na inwestycje w 2008r., 2009r. :
ROK 2008:Dochody ogółem 26.040.954,03 zł w tym:
Dotacje na wydatki inwestycyjne – 1.495.005,00 zł
Dotacje na wydatki bieżące – 12.592.095,00 zł, z tego subwencja oświatowa i ogólna – 11.684.012,00 zł.
ROK 2009:Dochody ogółem 26.953.124,84 zł w tym:
Dotacje na wydatki inwestycyjne – 2.077.500,00 zł
Dotacje na wydatki bieżące – 13.395.406,00 zł, z tego subwencja oświatowa i ogólna – 12.597.160,00 zł.
11) czy w umowie kredytowej jest możliwość wpisania rachunku bankowego technicznego (bezkosztowego) dedykowanego Gminie do obsługi kredytu tj. odsetek i rat kapitałowych kredytu – TAK, pod warunkiem że będzie to rachunek bezkosztowy.