(01.04.2021) Obwieszczenie i Decyzja celu pub. GPiB.6733.2.2021 - Budowa podziemnego systemu mag. wody opadowej wraz z inst. rozprowadzającą w ramach prog. „Deszczówka” na terenie SP w Radoli

GPiB.6733.2.2021                                                                                                                               Golina, dnia 01.04.2021 r.

 

 

O B W I E S Z C Z E N I E

o zakończeniu postępowania

 

Zgodnie z art. 10 § 1 ustawy z dnia ustawy z 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 roku, poz. 256 ze zm.)

 

 

zawiadamiam

 

o zakończeniu postępowania na wniosek Pełnomocnika Pana Daniela Szulca – Inspektora ds. inwestycji działającego w imieniu i na rzecz Gminy Golina w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie podziemnego systemu magazynowania wody opadowej wraz z instalacją rozprowadzającą w ramach programu „Deszczówka” na terenie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Radolinie wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w miejscowości Radolina, gm. Golina na działce o numerze ewidencyjnym: 156, obręb geodezyjny Radolina.

Strony mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy i uzyskać wyjaśnienia w siedzibie Urzędu Miejskiego w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina (pokój nr 7), w godzinach pracy Urzędu.

Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Golinie oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Golinie.

Z uwagi na wprowadzone ograniczenia dotyczące obsługi w Urzędzie Miejskim w Golinie pytania i wnioski można zgłaszać drogą mailową na adres urzędu golina@golina.pl lub na skrzynkę ePUAP: /Golina/SkrytkaESP.

W razie pytań prosimy również o kontakt telefoniczny pod numer telefonu: 632418095 wew. 248  i 249.

 

 

                                                                                                   Burmistrz Goliny

                                                                                              /-/ Mirosław Durczyński

  

 

 

 

BURMISTRZ GOLINY

 

GPiB.6733.2.2021                                                                                                                                 Golina, dnia 01.04.2021 r.

 

 

 

DECYZJA NR 2/2021

o lokalizacji inwestycji celu publicznego

 

      Na podstawie art. 50, ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku – o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 roku, poz. 293 ze zm.) w związku z art. 4, ust. 2, pkt 1 tejże ustawy oraz art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256) i po uzgodnieniu stosownie do art. 53, ust. 4 powołanej na wstępie ustawy

 

u s t a l a m

na rzecz

 

Gminy Golina, ul. Nowa 1, 62-590 Golina

 

lokalizację inwestycji celu publicznego

 

na części działki nr ewid. 156, obręb geodezyjny Radolina, gmina Golina

 

jako zamierzenie polegające na

 

budowie podziemnego systemu magazynowania wody opadowej wraz z instalacją rozprowadzającą w ramach programu „Deszczówka” na terenie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Radolinie wraz z infrastrukturą towarzyszącą

 

I. Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy:

Zabudowa usługowa.

 

II. Ustalenia dotyczące rodzaju zabudowy:

Obiekt infrastruktury technicznej.

 

III. Warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych:

1. Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

1)    szczegółowe ustalenia dla planowanej inwestycji:

a)      zbiornik retencyjny o poj. 12 m3 – 1 kpl

b)      pompa głębinowa – 1 kpl

c)      linia kablowa eN - długość do 60 m

d)      instalacja rozprowadzająca wody opadowe z rur HDPE Ø 63 SDR 17 – długości do 500 m

e)      instalacja odprowadzająca wody opadowe z dachu do zbiornika retencyjnego z rur PVC-U Ø110 i 160SDR34 – długość do 35 m

f)       hydrant ogrodowy ze złączką ISO DN50 oraz skrzynka uliczna i nasada do hydrantów – 2 kpl

2)    zagospodarowanie terenu:

a)      teren po zakończeniu robót budowlanych należy wyrównać i przywrócić do stanu wyjściowego;

b)      linie rozgraniczające teren inwestycji – zgodnie z załącznikiem;

c)      powierzchnia przekształcana mniejsza niż 0,5 ha.

 

Należy uzyskać wynikające z przepisów szczególnych zezwolenia i uzgodnienia projektu budowlanego.

 

2. Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu:

1)  inwestycja jest realizowana na terenie objętym formą ochrony przyrody:

a)      na podstawie Uchwały Nr 53 Wojewódzkiej Rady Narodowej w Koninie z dnia 29 stycznia 1986r. w sprawie ustalenia obszarów krajobrazu chronionego na terenie województwa konińskiego i zasad korzystania z tych obszarów – Obszar Pyzdrski.

i obowiązują na nim przepisy Ustawy o ochronie przyrody.

2)  działka nr 156 w obrębie Radolina posiada powierzchnię 0,7500ha i w ewidencji gruntów stanowi: inne tereny zabudowane Bi;

3)  oddziaływanie na nieruchomości sąsiednie zamknie się w granicach wnioskowanej działki;

4)  inwestycja nie jest realizowana w granicach głównego zbiornika wód podziemnych;

5)  w przypadku natrafienia w trakcie prowadzonych prac ziemnych na kopalne szczątki roślin lub zwierząt należy niezwłocznie powiadomić o tym Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska;

6)  na ewentualną wycinkę drzew i krzewów należy uzyskać stosowne pozwolenie;

7)  przy lokalizacji poszczególnych obiektów powinny decydować względy technologiczne, branżowe szczegółowe przepisy: sanitarne, ochronne, ochrony środowiska i prawa budowlanego, a także wszelkie wymogi wynikające z potrzeb ochrony środowiska przyrodniczego, kulturowego i zdrowia mieszkańców.

 

3. Ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej:

1)   inwestycja nie jest realizowana na obszarze objętym ochroną konserwatorską.

2)   w przypadku odkrycia w trakcie prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, należy wstrzymać wszystkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot, zabezpieczyć przy użyciu dostępnych środków znalezisko i miejsce jego odkrycia oraz niezwłocznie zawiadomić o tym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a jeśli nie jest to możliwe to Burmistrza Goliny zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

 

4. Warunki obsługi w zakresie komunikacji:

1)  do nieruchomości o numerze ewidencyjny 156 w obrębie Radolina, gmina Golina, zapewniony jest dostęp do drogi publicznej, tj. drogi wojewódzkiej o numerze ewidencyjnym działki 172, istniejącym zjazdem.

 

5. Ustalenia dotyczące obsługi w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji:

1)  zaopatrzenie w energię elektryczną – z istniejącego przyłącza.

2)  zaopatrzenie w wodę – nie dotyczy.

3)  nieczystości płynne – nie dotyczy.

4)  odprowadzenie wód deszczowych – z części połaci dachowych do projektowanego szczelnego zbiornika o pojemności do 12 m3 oraz częściowo odprowadzane powierzchniowo do gruntu na terenie działki inwestorskiej.

5)  odpady komunalne stałe – odpady stałe muszą być gromadzone w szczelnych pojemnikach w wyznaczonych miejscach zlokalizowanych zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane na terenie działki inwestora, a następnie przekazywane do odzysku i unieszkodliwiania.

6)  od istniejących mediów infrastruktury technicznej zachować normatywne odległości, a w przypadku ewentualnej kolizji z planowanym zamierzeniem inwestycyjny, dopuszcza się przebudowę poza teren inwestycji za zgodą i na warunkach gestorów sieci.

 

6. Ustalenia wymagań dotyczących ochrony interesów osób trzecich:

1)   projektowana inwestycja nie może naruszać uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym pozbawiać dostępu do drogi publicznej, możliwości korzystania z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i cieplnej oraz środków łączności;

2)   Inwestycja może być zrealizowana na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 1333);

3)   obiekty budowlane i urządzenia techniczne nie mogą powodować przekroczenia dopuszczalnych standardów środowiska na sąsiednich nieruchomościach;

4)   obwieszczenie o wszczęciu postępowania z dnia 04.03.2021 r. nr GPiB.6733.2.2021;

5)   zawiadomienie stron o wszczęciu postępowania pismem z dnia 04.03.2021 r. nr GPiB.6733.2.2021;

6)   zawiadomienie stron o zakończeniu postępowania administracyjnego pismem znak: GPiB.6733.2.2021, z dnia 25.03.2021 r.;

7)   obwieszczenie o zakończeniu postępowania z dnia 01.04.2021 r. nr GPiB.6733.2.2021;

8)   Przedmiotową inwestycję należy realizować zgodnie z przepisami odrębnymi.

 

IV. Linie rozgraniczające teren inwestycji:

Linie rozgraniczające teren inwestycji zostały oznaczone linią ciągłą na kopii mapy zasadniczej w skali 1:1000 stanowiącej załącznik graficzny nr 1 do niniejszej decyzji.

 

V. Stosownie do art. 53 ust. 4 pkt. 6, 8, 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 roku, poz. 293 ze zm.) projekt niniejszej decyzji:

-      Starosta Koniński nie zajął stanowiska w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w ustawowym terminie. Zgodnie z art. 53 ust. 5 u.p.z.p. organ pierwszej instancji uznał uzgodnienie za dokonane,

-      Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu nie zajął stanowiska w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w ustawowym terminie. Zgodnie z art. 53 ust. 5 u.p.z.p. organ pierwszej instancji uznał uzgodnienie za dokonane,

-      Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu nie zajął stanowiska w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w ustawowym terminie. Zgodnie z art. 53 ust. 5 u.p.z.p. organ pierwszej instancji uznał uzgodnienie za dokonane,

-      Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kole nie zajął stanowiska w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w ustawowym terminie. Zgodnie z art. 53 ust. 5 u.p.z.p. organ pierwszej instancji uznał uzgodnienie za dokonane.

 

VI. Ważność decyzji:

Stosownie do treści art. 65 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku – o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 293 ze zm.) niniejsza decyzja utraci ważność, jeżeli:

1)  inny wnioskodawca uzyska pozwolenie na budowę,

2)  dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji.

 

Informacja:

Niniejsza decyzja:

-         nie uprawnia do dokonania wycinki drzew, ani wyłączenia gruntów z produkcji rolnej i leśnej,

-         nie zastępuje decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację planowanej inwestycji,

-         nie zastępuje zezwolenia na wyłączenie gruntu z produkcji rolnej lub leśnej, pozwolenia na budowę , lecz może stanowić podstawę do ubiegania się o nie,

-         nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich,

Wytyczenie w terenie obiektów budowlanych może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na budowę.

 

UZASADNIENIE

 

W dniu 04.03.2021 r. Pan Daniel Szulc – Inspektor ds. inwestycji działający w imieniu i na rzecz Gminy Golina wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie podziemnego systemu magazynowania wody opadowej wraz z instalacją rozprowadzającą w ramach programu „Deszczówka” na terenie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Radolinie wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w miejscowości Radolina, gm. Golina na działce o numerze ewidencyjnym: 156, obręb geodezyjny Radolina.

Działka nr 156 w obrębie Radolina posiada powierzchnię 0,7500ha i w ewidencji gruntów stanowi: inne tereny zabudowane Bi.

Zgodnie z wnioskiem obszar przekształcany nie przekroczy 0,5 ha.

Inwestycja ta, jest inwestycją celu publicznego i stanowi realizację celów, o których mowa w art. 6 pkt 6) ustawy z 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. z 2020 roku poz. 1990 ze zm.) -  planowana inwestycja stanowi realizację utrzymywania pomieszczeń szkół publicznych.

Do nieruchomości o numerze ewidencyjny 156 w obrębie Radolina, gmina Golina, zapewniony jest dostęp do drogi publicznej, tj. drogi wojewódzkiej o numerze ewidencyjnym działki 172, istniejącym zjazdem.

Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy Golina, uchwalonym uchwałą Rady Miasta w Golinie nr V/30/94 z dnia 30.11.94 r. ( Dz. U. Woj. Konińskiego Nr 32 poz.214 z dnia 15.12.1994 r.), który utracił moc w dniu 1 stycznia 2004 r. na podstawie art. 67 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wnioskowana działka nie była przeznaczone na inwestycje służące realizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zadań rządowych albo samorządowych, o których mowa w art. 39 ust. 3 pkt 3 w/w ustawy, wobec czego nie zachodziła konieczność dokonania uzgodnień w oparciu o art. 53. ust. 4 pkt 10a ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 roku, poz. 293 ze zm.). Teren objęty wnioskiem w nieobowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Golina położony był na terenie posiadającym oznaczenie: 8.6 UO usługi oświaty. – Istniejąca szkoła podstawowa.

Wniosek o warunki zabudowy nie dotyczy przedsięwzięcia zaliczanego do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

Inwestycja jest realizowana na terenie:

-         który nie wymaga uzyskania zgodny na przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne,

-         nie objętym ochroną konserwatorską,

-         nie zlokalizowanym w granicach terenu górniczego,

-         nie zlokalizowanym na obszarze udokumentowanych złóż kopalin,

-         nie zlokalizowanym w granicach głównego zbiornika wód podziemnych,

-         nie zagrożonym osuwaniem się mas ziemnych,

-         nie zlokalizowanym w obszarze szczególnego zagrożenia powodzią,

-         objętym formą ochrony przyrody na podstawie Uchwały Nr 53 Wojewódzkiej Rady Narodowej w Koninie z dnia 29 stycznia 1986r. w sprawie ustalenia obszarów krajobrazu chronionego na terenie województwa konińskiego i zasad korzystania z tych obszarów – Obszar Pyzdrski.

W toku postępowania uzyskano następujące uzgodnienia lub/i opinie organów z zakresie wymaganym przez art. 53 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

-         Projekt decyzji wysłano do uzgodnienia do Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kole,

-         Projekt decyzji wysłano do uzgodnienia do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu,

-         Projekt decyzji wysłano do uzgodnienia do Starosty Konińskiego,

-         Projekt decyzji wysłano do uzgodnienia do Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

 

Projekt decyzji sporządziła:

osoba uprawniona, o której mowa w art. 5 ust. 4 ustawy: mgr inż. Błażej Wojdak

 

POUCZENIE

 

  1. Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie, za pośrednictwem Burmistrza Goliny, w terminie 14 dni od jej otrzymania.
  2. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
  3. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

 

Załączniki:

  1. Kopia mapy zasadniczej w skali 1:1000 z zaznaczonym terenem inwestycji,

 

Otrzymują za dowodem doręczenia:

  1. Daniel Szulc w imieniu Gminy Golina,
  2. Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Radolinie,
  3. a/a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Golinie jest Burmistrz Goliny, z siedzibą: ul. Nowa 1, 62-590 Golina.

2. Jeśli mają Państwo pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych możecie Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Panią Ewą Galińską pisemnie na adres Administratora, pod adresem poczty elektronicznej: inspektor@osdidk.pl lub telefonicznie: 531 641 425.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz na podstawie Art. 9 ust.1 lit. g ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych (Dz.U. z 2018r., poz.1000) - aktów prawnych na podstawie, których działają poszczególne stanowiska Urzędu Miejskiego w Golinie.

4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych,

b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,

c) żądania usunięcia danych, gdy:

· dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,

· dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

· osoby te kwestionują prawidłowość danych,

· przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,

· Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7. Podanie danych osobowych jest wymogiem dobrowolnym, ale niezbędnym do uzyskania tytułu do gruntu.

8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.