OŚiGW 6220-6.11.2013

                          Golina, dn. 12.11.2013 r.

 

OŚiGW 6220-6.11.2013

OBWIESZCZENIE

Burmistrza Goliny

 

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267) oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. nr 199, poz. 1227 ze zm.), Burmistrz Goliny

 

 zawiadamia strony postępowania

 

o wydanym w dniu 12.11.2013 r., znak OŚiGW 6220-6.11.2013 postanowieniu, którego treść podaję niżej:

 

P O S T A N O W I E N I E

 

Na podstawie art. 63 ust. 1 i 4  ustawy z dnia 3 października 2008 r.  o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zm. ) oraz art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267), § 3 ust. 1 pkt. 6 lit. b rozporządzenia Rady  Ministrów dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ( Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 30.07.2013 r. (data wpływu 06.08.2013 r.) Inwestora: Farma Wiatrowa Golina Sp. z o.o. ul. Modlińska 61,  03-199 Warszawa.

 

p o s t a n a w i a m :

                                                           

I. Stwierdzić obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej Barbarka -  Myślibórz o maksymalnej łącznej mocy przyłączeniowej 19,8 MW składającej się z 6 siłowni wiatrowej o maksymalnej wysokości 200 m wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach o numerach ewidencyjnych: 33, 34, 553, 554, 555, 88, 89, 564, 565/3 - obręb Myślibórz oraz 40/1, 44/1, 77/6, 80/1, 83/1 obręb Barbarka, gm. Golina, woj. wielkopolskie.

 

II. Określić zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, który powinien spełniać wymagania określone w art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) w szczególności powinien zawierać analizę podanych niżej zagadnień:

 

1. Opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności charakterystykę całego przedsięwzięcia (elektrownia wiatrowa, kable podziemne, drogi dojazdowe, place montażowe, place manewrowe, zaplecze budowy,  wewnętrzna stacja transformatorowa itp.) warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji elektrowni wiatrowej; w tym celu niezbędne jest wskazanie przewidywanego okresu czasu trwania budowy, eksploatacji i ewentualnej likwidacji farmy, opisanie zagadnień związanych z transportem materiałów budowlanych i elementów elektrowni ( np. częstotliwość pojazdów, ilość i rodzaje pojazdów), wielkość zajętego przez poszczególne elementy farmy wiatrowej, a także wielkości terenu czasowo zajętego w trakcie ich budowy,

 

2.W zakresie ochrony przyrody:

1) przedstawić opis elementów przyrodniczych środowiska objęte ochroną na podstawie ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r., poz. 627 ze zm.), ze szczególnym uwzględnieniem ptaków i nietoperzy, które są grupą organizmów szczególnie narażoną na negatywne oddziaływania tego typu inwestycji. Opis ten powinien zawierać podstawowe parametry lokalnych populacji, które pozwoliłby ocenić skalę i sposób wykorzystywania omawianego terenu przez awifaunę i chiropterofaunę. Powyższe informacje należy sporządzić na podstawie szczegółowych, aktualnych i konkretnych danych dotyczących gatunków oraz siedlisk występujących na przedmiotowym terenie,

2) opisać teren w obrębie planowanej farmy wiatrowej uwzględniając w szczególności: ukształtowanie i sposób użytkowania terenu, krajobrazu, wody powierzchniowe, położenie kompleksów leśnych, szpalerów drzew i terenów podmokłych,

3) ocenić wpływ inwestycji na środowisko przyrodnicze na etapie budowy, eksploatacji i likwidacji, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na ptaki i nietoperze, a także płazy (mogące gromadzić się w wykopach pod elektrownie) wraz z oceną wpływu na obszary chronione położone w otoczeniu inwestycji,

4) opisać przewidywane znaczące oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na ww. elementy, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko - średnio -i długotrwałe, stałe i chwilowe oddziaływanie na środowisko, stałe i chwilowe oddziaływanie na środowisko, wynikające z istnienia przedsięwzięcia. Poprzez oddziaływanie skumulowane  należy rozumieć nie tylko dodatkowy wpływ innych istniejących lub planowanych elektrowni wiatrowych, ale również przedsięwzięć, których oddziaływanie będzie się nakładać na oddziaływanie elektrowni wiatrowych wpływając na poszczególne komponenty środowiska,

5). przedstawić opis analizowanych wariantów, w tym wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego, a także wariantu najkorzystniejszego dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru,

6) opisać zastosowane metody prognozowania zastosowane przez wnioskodawcę,

7) opisać przewidywane działania mające na celu zapobieganie, ograniczenie (wskazanie działań minimalizujących) ewentualnych negatywnych oddziaływań na środowisko -  wszelkie proponowane do wykonania działania minimalizujące bądź rekompensujące  powinny być przedstawione w sposób szczegółowy, niebudzący wątpliwości co do miejsca i sposobu ich wykonania. Podstawowym działaniem minimalizującym jest odpowiednia lokalizacja turbin względem struktur atrakcyjnych dla nietoperzy (lasów, cieków, szpalerów itp.).

8) przedstawić zagadnienia związane z wystąpieniem gatunków objętych ochroną oraz ich siedliska w formie graficznej.

 

3.W zakresie ochrony przed hałasem:

1) określić parametry akustyczne turbin (najwyższy możliwy poziom mocy akustycznej),

2) wskazać lokalizację planowanych turbin i wykonać analizę akustyczną, w układzie współrzędnych określonych jako PL-1992 lub PL-2000 ( z dodaniem południka osiowego), zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 października 2012 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1247); w przypadku, gdy przewiduje się niewielką zmianę lokalizacji turbin na późniejszym etapie realizacji przedsięwzięcia, wskazać wielkości przewidywanego przesunięcia w stosunku  do wskazanych współrzędnych oraz najbardziej niekorzystną przewidywaną lokalizację  ze względu na wpływ przedsięwzięcia na akustyczny stan jakości środowiska w ww. układzie odniesienia; dla sytuacji najbardziej niekorzystnej należy wykonać ponowną analizę akustyczną i wykonać pod wszelką wątpliwość, że zmiana lokalizacji turbin we wskazanym zakresie nie będzie skutkowała wystąpieniem przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu na granicy najbliższych terenów objętych ochroną akustyczną,

3) podać odległość od najbliższych planowanych lub istniejących turbin wiatrowych w sąsiedztwie przedmiotowego przedsięwzięcia,

4) przeanalizować ewentualne skumulowane oddziaływanie hałasu pochodzącego z terenu planowanej inwestycji i inwestycji o podobnym profilu planowanego lub istniejących w jej sąsiedztwie,

5) dołączyć informację od właściwego organu o faktycznym zagospodarowaniu terenów wokół planowanych turbin wiatrowych, ze wskazaniem na rodzaje terenów, o których mowa w art. 113, ust. 2 pkt 1 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (D. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) i rozporządzeniu Ministra Środowiska z 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 120, poz. 826 ze zm.), w szczególności określone odległości najbliższych terenów, o których mowa w ww. aktach prawnych od turbin,

6) określić największą odległość od siłowni, dla której przekroczone będą dopuszczalne poziomy hałasu, w odniesieniu do terenów określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku,

7) opisać przewidziane skuteczne środki zmniejszające poziom hałasu co najmniej  do poziomów dopuszczalnych na terenach objętych ochroną akustyczną zgodnie z przepisami odrębnymi,

8) przedstawić otrzymane wyniki w formie opisowej oraz graficznej, za pomocą izolinii odpowiadających dopuszczalnym poziomom hałasu określonym dla najbliższych terenów objętych ochroną akustyczną,

9) wskazać na załącznikach graficznych prezentujących rozkład poziomów hałasu lokalizację każdego ze źródeł hałasu, granicę najbliżej położonych terenów, dla których określone zostały dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku wraz ze wskazaniem tych poziomów,

10) szczegółowo przedstawić wszystkie istniejące parametry użytego modelu akustycznego, w tym wskazać najniższe przewidywane wysokości zawieszenia wirników i najwyższe przewidywane wartości poziomów akustycznych siłowni, oraz przedstawić przyjęte wartości współczynnika określającego oddziaływanie z gruntem, wraz z uzasadnieniem.

 

4.W zakresie gospodarki odpadami:

1) podać informacje dotyczące ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów na etapie realizacji (budowy), eksploatacji oraz likwidacji przedsięwzięcia,

2) podać informacje dotyczące przewidywanych sposobów ograniczenia negatywnego oddziaływania odpadów na środowisko (minimalizacja ilości wytwarzanych odpadów, ochrona środowiska gruntowo - wodnego przed ewentualnymi zanieczyszczeniami mogącymi powstać w czasie magazynowania odpadów),

3) podać informacje dotyczące zapobiegania zanieczyszczeniu środowiska gruntowo-wodnego  przez płyny eksploatacyjne, w tym olej transformatorowy.

 

5. Z zakresu ochrony przed polami elektromagnetycznymi:

1) opis sposobu przyłączenia turbiny do sieci elektroenergetycznej, z uwzględnieniem własnych stacji elektroenergetycznych, napięcia znamionowego sieci wewnętrznych i sposobu przepływu wytworzonej energii (linie kablowe, napowietrzne). W przypadku, gdy planuje się wykorzystanie stacji elektroenergetycznych i/lub linii napowietrznych należy ocenić rozkład pól elektrycznych i magnetycznych wokół tych obiektów.

 

6. Przedstawić opis całego przedsięwzięcia, z uwzględnieniem wszystkich elementów infrastruktury towarzyszącej. Szczegółowy opis planowanej siłowni, z uwzględnieniem najmniejszych i największych przewidywanych parametrów geometrycznych podstawowych elementów konstrukcji, tj. wysokości wieży, średnicy wirnika, najniższej wysokości od poziomu terenu obszaru pracy wirnika oraz największej całkowitej wysokości konstrukcji, przy maksymalnie wzniesionym skrzydle.

 

7. Przedstawić analizę oddziaływań skumulowanych przedmiotowego przedsięwzięcia, z innymi konstrukcjami o takim samym przeznaczeniu, obejmującą, w szczególności oddziaływania akustyczne  oraz oddziaływania na awifaunę i krajobraz.

 

8. Przedstawić opis analizowanych wariantów wraz z uzasadnieniem proponowanego wariantu ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, obejmujący oddziaływanie skumulowane.

 

9. Odniesienie do art. 81 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku  i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) oraz wyjaśnienie, czy przedsięwzięcie może spowodować nieosiągnięcie celów środowiskowych zawartych w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry", zatwierdzonym na posiedzeniu Rady Ministrów w dniu 22 lutego 2011 r. przez Prezesa Rady Ministrów. Odpowiedź szczegółowo uzasadnić odwołując się do zapisów ww. dokumentu oraz ustawy Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. Nr 145 t.j.).

 

10. Opisać oddziaływanie przedsięwzięcia na zdrowie i warunki życia ludzi, w szczególności przedstawić analizę mogących wystąpić uciążliwości, z uwzględnieniem oceny likwidacji inwestycji w aspekcie zasięgu występowania potencjalnych uciążliwości związanych  z efektem migotania cienia - przecinania światła słonecznego oraz przedstawić możliwości wystąpienia konfliktów społecznych związanych z realizacją planowanego przedsięwzięcia.

 

 U Z A S A D N I E N I E

                                                

                Inwestor Farma Wiatrowa Golina Sp. z o.o. ul. Modlińska 61, 03-199 Warszawa zwrócił się z wnioskiem z dnia 30.07.2013 r. (wpływ 06.08.2013 r.) o wydanie decyzji   o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej Barbarka i Myślibórz, gm. Golina o mocy 19,8 MW, składającej się z 6 siłowni wiatrowych i maksymalnej wysokości 200,0 m n.p.t. wraz z niezbędnymi urządzeniami  i instalacjami oraz stałymi drogami serwisowymi do każdej siłowni. Maksymalny poziom mocy akustycznej siłowni wyniesie 106,5 dB. Do wniosku została dołączona karta informacyjna przedsięwzięcia sporządzona zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji  o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, poświadczone przez właściwy organ kopie map ewidencyjnych, obejmujących przewidziany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, na którym będzie oddziaływać, wypisy z ewidencji gruntów oraz informacje, że dla terenu planowanego przedsięwzięcia nie ma obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Obwieszczeniem z dnia 16.09.2013 r. Nr OŚiGW6220-6.4.2013 wszczęto postępowanie i pismem z dnia 16.09.2013 r. Nr OŚiGW6220-6.3.2013 i OŚiGW6220-6.2.2013 wystąpiono o wydanie opinii co do potrzeby obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania tego przedsięwzięcia na środowiska i ewentualnego zakresu raportu do Regionalnego Dyrektora  Ochrony Środowiska w Poznaniu i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koninie.

Planowana inwestycja należy do grupy przedsięwzięć określonych w § 3 ust. 1 pkt  6 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ( Dz. U. z 2010 r., Nr 213, poz. 1397 ze zm.) dla których sporządzenie raportu może być wymagane.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu pismem zawiadomił o załatwieniu sprawy do 17.10.2013 r. i do 28.10.2013 r., następnie postanowieniem z dnia 21.10.2013 r. znak WOO-II.4240.666.2013.MW, wyraził opinię, że dla ww. przedsięwzięcia istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko określając zakres raportu  o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, który powinien spełniać wymagania określone w art. 66 ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku  i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, a szczególności zawierać analizę podanych wyżej zagadnień.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Koninie pismem z dnia 24.09.2013 r. znak ON-NS-72/2/1-83/13, stwierdził potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz wykonania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, biorąc pod uwagę, możliwości wystąpienia uciążliwości związanych z jego funkcjonowaniem, warunki życia i zdrowia ludzi, wyniki przeprowadzonych obliczeń wartości hałasu (co winno wynikać z analizy akustycznej) oraz zasięgu występowania potencjalnych uciążliwości związanych efektem migotania cienia - przecinania światła słonecznego oraz przeanalizować możliwości wystąpienia konfliktów społecznych, wskazane w karcie informacyjnej założenia odnośnie rozwiązań chroniących środowisko. Uznał,  iż zachodzą przesłanki wynikające z art. 63 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) do stwierdzenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia oraz wskazać, iż proponowane rozwiązania techniczne, technologiczne i organizacyjne oraz przyjęta lokalizacja, będą odpowiednie dla zachowania właściwych warunków higienicznych i zdrowotnych oraz zminimalizują w wystarczający sposób ewentualne uciążliwości wynikające z funkcjonowania przedsięwzięcia.

Odnosząc się do art. 63 ust.1 pkt 2 lit. e ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, na podstawie przedstawionych materiałów, stwierdzono, że przedsięwzięcie zlokalizowane zostanie poza obszarami podlegającymi ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r., 627 ze zm.). Najbliżej położonymi obszarami  Natura 2000 są: obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Ostoja Nadwarciańska PLH300009 i obszar specjalnej ochrony ptaków Dolina Środkowej Warty PLB300002, oddalone o ok. 800 m od inwestycji. Ponadto z przedstawionej dokumentacji wynika, że w pobliżu planowana jest budowa innych farm wiatrowych liczących łącznie 14 turbin wiatrowych.

Przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko wykaże, czy przedsięwzięcie, uwzględniając oddziaływanie skumulowane innych siłowni wiatrowych i projektowanych, spełniać będzie wymagania odnośnie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, określonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 120, poz. 826 ze zm. ).

Wykonując ocenę wielkości presji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania akustycznego, należy uwzględnić ostatecznie wybrane i precyzyjnie określone rozwiązania projektowe,w tym miejsca posadowienia siłowni, ich parametry geometryczne i akustyczne, a także warunki, w których oddziaływanie akustyczne przedsięwzięcia będzie największe, w tym sytuację, w której grunt będzie pokryty zwartą, zmrożoną warstwą śnieżną lub lodową. Należy także przedstawić rozwiązania mające na celu zapewnienie dotrzymania akustycznych standartów jakości środowiska. W przypadku przekroczenia standartów jakości środowiska, ocenie poddane zostaną działania, które podejmuje inwestor w celu ograniczenia ponadnormatywnego oddziaływania oraz oceniona zostanie ich skuteczność.            

Mając na względzie potencjalne skumulowane oddziaływanie przedmiotowej inwestycji oraz innych elektrowni wiatrowych planowanych do budowy w pobliżu przedmiotowej inwestycji, nie można wykluczyć znacząco negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W związku z powyższym, z zakresu ochrony przyrody, konieczne jest sporządzenie raportu.

Dokładna analiza parametrów eksploatacyjnych i technologicznych przedsięwzięcia, warunków środowiskowych i terenowych pozwoli na określenie skutecznych metod zabezpieczenia terenów mieszkaniowych przed negatywnym wpływem przedsięwzięcia na istniejący klimat akustyczny, a także ochronę przyrody.

Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien być wykonany zgodnie z art. 66 ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Ustalając zakres raportu wskazano, że powinien on zawierać  szczegółową i wnikliwą analizę  aspektów związanych z ochroną przed hałasem, polami elektromagnetycznymi, gospodarką odpadami i ochroną przyrody. Ponadto, w raporcie należy opisać analizowane warianty planowanego przedsięwzięcia, w tym wariant proponowany przez wnioskodawcę i racjonalny wariant alternatywny oraz wariant najkorzystniejszy dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz przeanalizować możliwość skumulowanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia oraz przedsięwzięć planowanych i istniejących na terenie, do którego Inwestor posiada tytuł prawny i terenach sąsiednich. W niniejszym postanowieniu wskazano również na konieczność przedstawienia opisu przewidzianych działań mających na celu zapobieganie i ograniczenie ewentualnych negatywnych oddziaływań na środowisko przyrodnicze. Przy opisie tych działań należy uwzględnić zalecenia zawarte w „Wytycznych w zakresie prognozowania oddziaływań na środowisko farm wiatrowych" (M. Stryjecki, K. Mielniczuk. 2011. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Warszawa), aby stosować w obrębie jednej farmy wiatrowej lub kilku sąsiadujących ze sobą farm wiatrowych  elektrowni wiatrowych o tej samej wielkości. Należy uwzględnić również: „Wytyczne w zakresie oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na ptaki" (2008.PSEW, Szczecin), w tym w szczególności uwzględniając w oddziaływaniach skumulowanych istniejące i planowane do budowy elektrowni wiatrowej znajdujące się w odległości do 20 km od planowanej inwestycji oraz zalecenia zawarte w opracowaniu Porozumienia dla Ochrony Nietoperzy 2009 „Tymczasowe wytyczne dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na nietoperze". W raporcie należy również określić się do ewentualnego wpływu inwestycji na osiągnięcie celów środowiskowych określonych w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry".

Po przeanalizowaniu ww. opinii oraz dla dokonania pełnej, wnikliwej analizy i prawidłowej oceny wpływu przedsięwzięcia na środowisko, w tym na życie i zdrowie ludzi, możliwość wystąpienia przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, usytuowanie, charakter przedsięwzięcia oraz odległość terenu przeznaczonego dla lokalizacji inwestycji od obszaru Natura 2000, postępowanie ww. sprawie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w tym dokonania wnikliwej analizy aspektów związanych z ochroną przyrody oraz ochroną przed hałasem.

            Ze względu na to, że liczba stron w przedmiotowym postępowaniu przekracza 20 na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko i art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267) zawiadamia się strony o niniejszym postanowieniu poprzez obwieszczenie.

 

            Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.

 

Na niniejsze postanowienie służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie, za pośrednictwem Burmistrza Goliny w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.

 

Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia  o wydaniu postanowienia.