OGŁOSZENIE o zamówieniu ZP271.03.2015 Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Golina

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Nr ZP271.03.2015
Golina: „Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
z  terenu gminy Golina"
Numer ogłoszenia: 332716 - 2015; data zamieszczenia: 07.12.2015r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I.1) NAZWA I ADRES: Gmina Golina, Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina,  woj. wielkopolskie, tel. 063 241 80 95, faks 063 241 80 95.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.golina.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z  terenu gminy Golina".
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Golina (miasto Golina oraz wszystkie miejscowości i ulice w sołectwach), z sześciu nieruchomości zamieszkałych w miejscowości Sławsk i jednej w miejscowości Osiecza Nowe położonych w Gminie Rzgów (znajdujących się na prawym brzegu rzeki Warty) graniczących z miejscowością Węglewskie Holendry położoną w gminie Golina oraz wskazanych odpadów zgromadzonych w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (pszok) oraz wyposażenie właścicieli nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Odebrane odpady komunalne Wykonawca jest obowiązany przekazywać do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), ul. Sulańska 13, 62-510 Konin.
2.    Ilość odpadów komunalnych, pochodzących z zamieszkiwanych nieruchomości, o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia, nie jest zależna od Zamawiającego. Jako szacunkowe dane (ustalone dla pełnego okresu realizacji umowy, tj. 12 miesięcy), należy przyjąć średnie ilości odpadów komunalnych odebranych od stycznia do listopada 2015 r. przy uwzględnieniu segregacji popiołu, tj.:
2.1    niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01): 2 334,64 Mg;
2.2    odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach - popioły (kod: 20 03 99): 640,77 Mg;
2.3    odpady ulegające biodegradacji: 155,15 Mg;
2.4    papier i tektura: 19,51Mg;
2.5    szkło: 145,11Mg;
2.6    tworzywa sztuczne: 115,22 Mg;
2.7    odpady wielkogabarytowe: 25,51Mg;
2.8    zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne: 2,54 Mg (średnio na rok);
2.9    zużyte opony: 4,67 Mg (średnio na rok).
3.     Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za przekroczenie wskazanych ilości odpadów komunalnych.
4.     Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowi załącznik nr 7 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiących nie więcej niż 5% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):  90.50.00.00-2; 90.51.10.00-2; 90.51.20.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium  w wysokości  5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych PLN).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2  ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U z 2007r. Nr 42, poz.275 z późn. zm.), przed upływem terminu składania ofert
z tym, że:
- wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Konin O/Golina, nr 79 8530 0000 0700 0619 2000 0224
- wadium wnoszone w formie poręczeń i/lub gwarancji należy załączyć do oferty  oryginale.
Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium należy dołączyć do oferty.

III.2 ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3 WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Spełnia warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania.

III. 3.2 Wiedza i doświadczenie

Spełnia warunki dotyczące wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków, o których mowa zostanie dokonana na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

III.3.3 Potencjał techniczny

W zakresie dysponowania potencjałem technicznym wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnym sprzętem do wykonania zadania,
tj. w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;

III.3.4 Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku, o którym mowa zostanie dokonana na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

III.3.5 Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej tj.: posiada ważne i opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 zł.

III.4 INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1 W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu, należy przedłożyć:

III.4.2 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt. III.4.2.

III.4.3 Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1 dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
       III.4.3.2
III.4.4 Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:

III.6 INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt. III.4 albo w pkt. III.5
Wykonawca ponadto przekłada:
1)    Formularz ofertowy, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz.
2)    Zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, wydane zgodnie z art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r., poz. 1399 ze zm.).
3)    Zezwolenie na transport odpadów komunalnych, wydanego na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21).
4)    Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej);
5)    Oświadczenie dotyczące likwidacji lub upadłości (załącznik nr 6 do siwz);

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1 TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1 Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2 KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1 Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia
IV.2.2 Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3 ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

1.    Dopuszcza się zmiany postanowień zawartej umowy w przypadkach oraz na warunkach opisanych w załączonym do SIWZ projekcie umowy.
1.1    Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie ceny, terminu i sposobu realizacji w przypadku wystąpienia następujących okoliczności:
1.1.1    Zmiany obowiązującej wysokości stawki podatku od towarów i usług w przypadku gdy zmiana ta spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo  obowiązującą a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług jednakże wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości;
1.1.2    Zaistnienia siły wyższej lub działania osób trzecich, uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy w terminie zgodnie z jej postanowieniami lub obowiązującymi przepisami prawa, które to przyczyny każda ze stron musi udokumentować;
1.1.3    Dokonania zmiany SOPZ, nie skutkującej zmianą zakresu przedmiotu zamówienia
ani wysokości wynagrodzenia;
1.1.4    Zmiana w związku z wystąpieniem oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy;
1.1.5    Zmiana nazw, siedzib stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych;
1.1.6    Zmiana osób odpowiedzialnych za nadzór, kontakty i realizację przedmiotu umowy, w tym również danych tych osób (dotyczy zwłaszcza wykazu osób upoważnionych do podpisywania kwitów wagowych);
1.1.7    Zmiana terminu realizacji zamówienia z powodu przestojów, przerw lub opóźnień powstałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
2.    Jeżeli z inicjatywą zmian wychodzi Wykonawca, powyższe zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku przez Wykonawcę oraz
po zaakceptowaniu przez Zamawiającego.

IV.4 INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1 Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.golina.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można także uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, 62-590 Golina, pokój nr 5.

IV.4.4 Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:  15.12.2015 rok, godzina 10,00, miejsce: Urząd Miejski w Golinie, ul. Nowa 1, pokój nr 11 (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16 Informacje dodatkowe w tym dotyczące finansowania projektu/ programu ze środków  Unii Europejskiej:  Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki:

SIWZ

Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy

Załącznik nr 2 - Oświadczenie

Załącznik nr 3 - Oświadczenie

Załącznik nr 4 - Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych

Załącznik nr 5 - Oświadczenie 

Załącznik nr 6 - Oświadczenie

Załącznik nr 7 - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia

Załącznik nr 8 - Informacja 

Projekt umowy

Uchwała nr XII/52/2015 Rady Miejskiej w Golinie 

Załącznik nr 1 do uchwały nr XII/52/2015 - Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Golina

Rozstrzygnięcie nadzorcze

Uchwała nr XII/53/2015 Rady Miejskiej w Golinie